Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
555 | SL-N120L |
555 | SL-N120L-M |
ASHIKA | 106-01-137L |
ASHUKI | 1488-5301 |
ASHUKI | N754-53 |
ASVA | 0223-015 |
BENDIX | 043380B |
BIRTH | BS0104 |
BLUEPRINT | ADN18575 |
BORG BECK | BDL7190 |
CORTECO | 49396682 |
CTR | CLN-57 |
DELPHI | TC2368 |
DENCKERMAN | D140364 |
DYS | 30-74677 |
FAI | SS7262 |
FEBEST | 0323-RGFL |
FEBI | 42599 |
FENOX | LS11208 |
FIRST LINE | FDL7190 |
GSP | S050367 |
JAPANPAR | SI-137L |
JAPKO | 106137L |
KAVO PARTS | SLS-6541 |
KAWE | 8500 14682 |
LEMFO | 38617 01 |
LYNXAUTO | C7416L |
MAG | 301191624540 |
MAPCO | 54551/2HPS |
MAPCO | 54551HPS |
MAXGEAR | 72-4086 |
MEYLE | 36-16 060 0017 |
MGA | SA8458 |
MOOG | AMGK80255 |
NISSA | 54668 CA000 |
NISSA | 54668 CA00E |
NK | 5112229 |
OCAP | 0596500 |
OPTIMAL | G7-1362 |
QUINTON HA | QLS3745S |
RTS | 97-02357-2 |
SIDEM | 41368 |
SPIDAN | 57844 |
STELLOX | 56-00015-SX |
STELLOX | 56-00015A-SX |
SWAG | 82 94 2599 |
TALOSA | 50-02056 |
TALOSA | 50-07955 |
TEKNOROT | N-455 |
TRISCAN | 8500 14682 |
TRW | JTS7633 |
VEMA | 250295 |
WILMINK | WG1992972 |
WILMINK | WG2037673 |
WILMINK | WG2040719 |
WILMINK | WG2255571 |
YAMATO | J61073YMT |
NISSAN
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.