Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
555 | SL-4945L |
555 | SL-4945L-M |
AKRON-MALÒ | 53636 |
ASHIKA | 106-01-162L |
ASHUKI | 1467-1301 |
ASHUKI | N754-51 |
ASVA | 0223-017 |
BENDIX | 042580B |
BIRTH | BS0006 |
BORG BECK | BDL6960 |
CAUTEX | 775780 |
CORTECO | 49396684 |
CTR | CLN-55 |
DELPHI | TC2309 |
DYS | 30-74679 |
FAI | SS7114 |
FEBEST | 0223-017 |
FEBI | 34714 |
FIRST LINE | FDL6960 |
GSP | S050664 |
JAPANPAR | SI-162L |
JAPKO | 106162L |
KAVO PARTS | SLS-6567 |
LEMFO | 38293 01 |
LYNXAUTO | C7415L |
MAG | 301191624560 |
MAPCO | 52264HPS |
MGA | SA8459 |
NISSA | 54668-CA010 |
OCAP | 0598062 |
OPTIMAL | G7-1160 |
QUINTON HA | QLS3908S |
RTS | 97-92339-2 |
SIDEM | 41762 |
SPIDAN | 57847 |
STELLOX | 56-00013-SX |
STELLOX | 56-00013A-SX |
SWAG | 82 93 4714 |
TALOSA | 50-07957 |
TRW | JTS7635 |
VEMA | 26579 |
WILMINK | WG1992970 |
WILMINK | WG2037592 |
WILMINK | WG2040707 |
WILMINK | WG2252450 |
YAMATO | J61075YMT |
NISSAN
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.