Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
555 | SLK-8620 |
APEC | AST4589 |
ASHIKA | 106-0H-H67 |
ASVA | 1223-DMF |
BIRTH | BX5156 |
BLUEPRINT | ADG085165 |
BORG BECK | BDL7333 |
BSG | BSG 40-310-194 |
CAUTEX | 775702 |
COMLINE | CSL7288 |
CTR | CLKH-53 |
DELPHI | TC3356 |
FEBEST | 1223-SANFF |
FEBI | 48037 |
FIRST LINE | FDL7333 |
HYUNDAI | 54830 2W000 |
JAPANPAR | SI-H67 |
JAPKO | 106H67 |
KAVO PARTS | SLS-3069 |
KAWE | 8500 43654 |
KIA | 54830 2W000 |
LYNXAUTO | C7550LR |
MAG | 301191622600 |
MAPCO | 54582/2HPS |
MAPCO | 54582HPS |
MAXGEAR | 72-4061 |
METZGER | 53063518 |
MEYLE | 37-16 060 0071/HD |
MGA | SA5466 |
MOOG | HY-LS-14083 |
MOTAQUIP | LVSL1506 |
NAPA | NST4589 |
NK | 5113443 |
OPTIMAL | G7-2092 |
QUINTON HA | QLS3864S |
SIDEM | 87566 |
STELLOX | 56-74055-SX |
STELLOX | 56-74055A-SX |
SWAG | 90 94 8037 |
TALOSA | 50-04885 |
TRISCAN | 8500 43654 |
VAICO | V52-9579 |
VEMA | 26969 |
WILMINK | WG1992655 |
WILMINK | WG2039160 |
WILMINK | WG2040887 |
WILMINK | WG2257489 |
HYUNDAI
|
KIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.