Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
APEC | AST4399 |
AUTOMEGA | 250670810 |
BENDIX | 049321B |
BGA | LS2326 |
BIRTH | BX5179 |
BIRTH | BX5185 |
BORG BECK | BDL7488 |
BSG | BSG 30-310-159 |
BSG | BSG 30-310-175 |
COMLINE | CSL7363 |
COMLINE | CSL7374 |
DELPHI | TC5647 |
FAG | 818 0628 10 |
FEBI | 104609 |
FEBI | 183627 |
FIRST LINE | FDL7488 |
FORD USA | 5 182 780 |
FORD USA | DG9C3B438ANC |
FORD | 2216271 |
FORD | 5 182 780 |
FORD | DG9C3B438ANC |
FORD | JX613B438AKC |
GSP | S051331 |
KAWE | 8500 16603 |
KRAFT AUTO | 4302185 |
LEMFO | 38648 01 |
MAG | 301191621830 |
MAPCO | 54624/2HPS |
MAPCO | 54624HPS |
METZGER | 53065118 |
METZGER | 53074708 |
MEYLE | 716 060 0029/HD |
MEYLE | 716 060 0054/HD |
MOOG | FD-LS-15239 |
MOTAQUIP | LVSL1458 |
MOTAQUIP | LVSL1551 |
NAPA | NST4399 |
NK | 5112540 |
NK | 5112541 |
OCAP | 0508883 |
OPTIMAL | G7-1607 |
QUINTON HA | QLS3840S |
RTS | 97-90681 |
SIDEM | 3364 |
STELLOX | 56-02256-SX |
SWAG | 50 10 4609 |
TALOSA | 50-06144 |
TALOSA | 50-13504 |
TOPRAN | 305 003 |
TRISCAN | 8500 16603 |
TRW | JTS1370 |
VEMA | 250210 |
FORD
|
FORD USA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.