- Długość 1/Długość 2 [mm]: 132
- Wymiar gwintu: MM12X1.75 RHT
- Średnica [mm]: 9
- Materiał: Stal
- Pręt/Rozpórka: Drążek wahadłowy
- Ciężar [kg]: 0,481
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
APEC | AST4192 |
ASHIKA | 106-0L-L14 |
BIRTH | BX5104 |
BLUEPRINT | ADJ138525 |
BORG BECK | BDL7125 |
BORG BECK | BDL7203 |
BSG | BSG 15-310-142 |
CAUTEX | 774988 |
COMLINE | CSL7336 |
CORTECO | 49396342 |
DELPHI | TC2514 |
FEBI | 101905 |
FIRST LINE | FDL7203 |
JAPANPAR | SI-L14 |
JAPKO | 106L14 |
KAWE | 8500 17621 |
LANDROVER | RGD500140 |
LEMFO | 34657 01 |
MAPCO | 52687/2HPS |
MAPCO | 52687HPS |
MEYLE | 53-16 060 0017/HD |
MOOG | LR-LS-8913 |
MOTAQUIP | LVSL957 |
MS | 34657L-PCS-MS |
NAPA | NST4192 |
OCAP | 0505691 |
OPTIMAL | G7-1630 |
QUINTON HA | QLS3522S |
STELLOX | 56-02161-SX |
SWAG | 44 10 1905 |
TALOSA | 50-03228 |
TRISCAN | 8500 17621 |
TRW | JTS1257 |
VEMA | 27084 |
WILMINK | WG1992750 |
WILMINK | WG2033017 |
WILMINK | WG2040768 |
WILMINK | WG2240030 |
LAND ROVER
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.