- Pręt/Rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
- Lokalizacja w aucie: Z obu stron
- Lokalizacja w aucie: Oś przednia
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 260164 |
BENDIX | 042788B |
BIRTH | BX0064 |
DELPHI | TC1133 |
DENCKERMAN | D140069 |
DITAS | DSR1132 |
FEBI | 19469 |
FIAT | 50700464 |
FIAT | 50700941 |
FIAT | 51795269 |
FIAT | 51801136 |
FLENNOR | FL556-H |
FRAP | 2309 |
IMPERGOM | 29151 |
KAGER | 85-0194 |
LEMFO | 25519 |
LEMFO | 25519 01 |
MAPCO | 19028 |
MAPCO | 19028HPS |
METZGER | 53019518 |
MEYLE | 216 060 0000/HD |
MONROE | L15603 |
MOOG | FI-LS-2371 |
OCAP | 0501860 |
OPTIMAL | G7-667 |
PEX | 12.05.507 |
RTS | 97-90179 |
SASIC | 9005099 |
SIDEM | 19064 |
SPIDAN | 57336 |
SWAG | 70 91 9469 |
TRISCAN | 8500 15603 |
TRW | JTS401 |
VAICO | V24-7114 |
VEMA | 22904 |
VEMA | 26339 |
ABARTH
|
FIAT
|
FORD
|
LANCIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
Malo to włoska firma, znana również pod nazwą Akron-Malo. Przedsiębiorstwo powstało w 1947 roku, jako działalność jednoosobowa. Niewielka firma, działająca w zasadzie tylko na terenie Mediolanu, szybko się rozrosła, z czasem stając się jednym z największych dystrybutorów w branży.
Malo to dystrybutor części samochodowych. Początkowo ofertę stanowiły jedynie elementy gumowe i gumowo-metalowe. Do dzisiaj są to największe kategorie produktowe, w których znaleźć można między innymi elementy konstrukcyjne pojazdów, jak również wszelkie osłony i części amortyzujące. Nie brakuje też uszczelek i wszelkich innych części niezbędnych w nowoczesnych pojazdach osobowych i ciężarowych, w tym pasków napędowych. Dostępne są również inne części samochodowe Malo, a mianowicie elementy układu hamulcowego i napędowego, sprężyny gazowe czy przekładnie silnikowe i kołowe.
Malo to przedsiębiorstwo z dużym doświadczeniem. Od dziesiątek lat firma jest jednym z lokalnych liderów rynku. Przedsiębiorstwo stale poszerza i udoskonala swoją ofertę. Przekłada się to na rosnącą popularność marki również poza Włochami. Części samochodowe Malo są coraz wyżej cenione przez kierowców europejskich z różnych części kontynentu.