- Pręt/Rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
APEC | AST4071 |
DELPHI | TC1161 |
FAI | SS2475 |
FEBI | 21044 |
FIAT | 6000618859 |
LEMFO | 25513 02 |
LEMFO | 2551302 |
LEMFO | 38187 01 |
LEMFO | 3818701 |
METZGER | R-502 |
METZGER | R502 |
MEYLE | 16-16 060 0003/HD |
MEYLE | 16160600003HD |
MONROE | L10606 |
MOOG | RE-LS-2095 |
MOOG | RELS2095 |
NAPA | NST4071 |
NISSA | 54616-00Q0J |
NISSA | 54616-00QAC |
NISSA | 5461600Q0J |
NISSA | 5461600QAC |
OPEL | 44 07 573 |
OPEL | 44 08 904 |
OPEL | 44 17 973 |
OPEL | 4407573 |
OPEL | 4408904 |
OPEL | 4417973 |
OPEL | 91167000 |
OPEL | 93858917 |
OPTIMAL | G7-884 |
OPTIMAL | G7884 |
QUINTON HA | QLS3330S |
RENAU | 54 61 819 44R |
RENAU | 546181944R |
RENAU | 82 00 002 870 |
RENAU | 82 00 661 217 |
RENAU | 8200002870 |
RENAU | 8200661217 |
RUV | 915572 |
SCHAEFFLER | 818 0207 10 |
SCHAEFFLER | 818020710 |
SIDEM | 5661 |
SKF | VKDS 346019 |
SKF | VKDS346019 |
SWAG | 60 92 1044 |
SWAG | 60921044 |
TRW | JTS432 |
VAUXH | 44 08 904 |
VAUXH | 44 17 973 |
VAUXH | 4408904 |
VAUXH | 4417973 |
VAUXH | 91167000 |
VAUXH | 93858917 |
FIAT
|
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
FAG jest jednym ze światowych liderów w produkcji łożysk dla przemysłu motoryzacyjnego. Marka powstała w 1883 roku i należy do Schaeffler Group, drugiego co do wielkości producenta łożysk na świecie. Fabryki marki FAG znajdują się na całym świecie: w USA, Kanadzie, Portugalii, Włoszech, na Węgrzech, w Austrii i Indiach.
Pod marką FAG produkuje się oryginalne części dla największych marek samochodów: Alfa-Romeo, Daewoo, Seat, Skoda, Ford, Fiat, Opel, Peugeot, Renault, Porsche, Honda, Hyundai, Audi, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Scania , Suzuki, Mercedes-Benz, Toyota, Mazda, BMW, Volkswagen oraz Volvo. Pod znakiem towarowym FAG można znaleźć jednak także szereg części zamiennych, przeznaczonych na niezależny rynek wtórny.
Łożyska kół samochodowych to największa linia produkcyjna marki FAG. Wykonane z trwałych materiałów odpornych na korozję i ścieranie. Na uwagę zasługuje fakt, że elementy uszczelniające i smary stosowane w niektórych komponentach mogą wytrzymać temperaturę nawet powyżej 120 ° C. Ponadto dzięki doskonałej konstrukcji i optymalnemu współczynnikowi tarcia, łożyska FAG wytwarzają niewielki hałas.