Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
CITRO | 5087 43 |
CITRO | 5087 60 |
CITRO | 5087.48 |
CITRO | 5087.60 |
CITRO | 508743 |
CITRO | 508748 |
CITRO | 508760 |
DELPHI | TC915 |
FEBI | 19225 |
LEMFO | 22724 01 |
LEMFO | 2272401 |
METZGER | P-506 |
METZGER | P506 |
MEYLE | 11-16 060 0002/HD |
MEYLE | 11160600002HD |
MONROE | L28605 |
MOOG | PE-LS-0592 |
MOOG | PELS0592 |
OPTIMAL | G7-760 |
OPTIMAL | G7760 |
PEUGE | 5087 43 |
PEUGE | 5087 60 |
PEUGE | 5087.48 |
PEUGE | 5087.60 |
PEUGE | 508743 |
PEUGE | 508748 |
PEUGE | 508760 |
QUINTON HA | QLS3256S |
RUV | 916627 |
SCHAEFFLER | 818 0279 10 |
SCHAEFFLER | 818027910 |
SIDEM | 53567 |
SKF | VKDS 343013 |
SKF | VKDS343013 |
SWAG | 62 91 9225 |
SWAG | 62919225 |
TRW | JTS1012 |
TRW | JTS403 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
FAG jest jednym ze światowych liderów w produkcji łożysk dla przemysłu motoryzacyjnego. Marka powstała w 1883 roku i należy do Schaeffler Group, drugiego co do wielkości producenta łożysk na świecie. Fabryki marki FAG znajdują się na całym świecie: w USA, Kanadzie, Portugalii, Włoszech, na Węgrzech, w Austrii i Indiach.
Pod marką FAG produkuje się oryginalne części dla największych marek samochodów: Alfa-Romeo, Daewoo, Seat, Skoda, Ford, Fiat, Opel, Peugeot, Renault, Porsche, Honda, Hyundai, Audi, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Scania , Suzuki, Mercedes-Benz, Toyota, Mazda, BMW, Volkswagen oraz Volvo. Pod znakiem towarowym FAG można znaleźć jednak także szereg części zamiennych, przeznaczonych na niezależny rynek wtórny.
Łożyska kół samochodowych to największa linia produkcyjna marki FAG. Wykonane z trwałych materiałów odpornych na korozję i ścieranie. Na uwagę zasługuje fakt, że elementy uszczelniające i smary stosowane w niektórych komponentach mogą wytrzymać temperaturę nawet powyżej 120 ° C. Ponadto dzięki doskonałej konstrukcji i optymalnemu współczynnikowi tarcia, łożyska FAG wytwarzają niewielki hałas.