Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 260747 |
AISIN | JRSGM-001 |
AKRON-MALÒ | 28449 |
ALLMAKES | 13219141G |
ASHIKA | 106-0D-D05 |
ASVA | 1823-AJ1F |
AUTOMEGA | 110159410 |
AUTOMEGA | 1203500617 |
AUTOMEGA | 3003500617 |
BGA | LS9512 |
BIRTH | BX0031 |
BLUEPRINT | ADG085139 |
BORG BECK | BDL7185 |
BSG | BSG 65-310-001 |
CAUTEX | 750129 |
COMLINE | CSL7178 |
CORTECO | 49399170 |
CTR | CLKD-18 |
DAEWOO | 13219141 |
DELPHI | TC2279 |
DJ PARTS | DL1546 |
DYS | 30-57739 |
FAG | 818 0589 10 |
FAI | BLR133 |
FAI | SS7083 |
FEBI | 34959 |
FENOX | LS11092 |
FINWHALE | SL605 |
FIRST LINE | FDL7185 |
FRAP | 4117 |
GSP | S050381 |
GUD | GSP301297 |
HBJAKOPART | J4960908 |
IMPERGOM | 31497 |
JAPANPAR | SI-D05 |
JAPKO | 106D05 |
KAMOKA | 9030400 |
KAVO PARTS | SLS-1021 |
KAWE | 8500 10648 |
LEMFO | 34542 01 |
LYNXAUTO | C7323LR |
MAG | 301191624900 |
MAG | 600000159760 |
MAXGEAR | 72-2337 |
METALC/ADL | T406920 |
METALCAUCH | 06920 |
METZGER | 53056712 |
MEYLE | 616 060 0032 |
MGA | SA5388 |
MONROE | L10648 |
MOOG | OP-LS-8349 |
MOTAQUIP | LVSL1254 |
NK | 5113633 |
NPS | D405O17 |
OCAP | 0505168 |
OCAP | 0508080 |
OPEL | 13219141 |
OPEL | 350617 |
OPENPARTS | SSL1114.11 |
OPTIMAL | G7-1428 |
PATRON | PS4262 |
PATRON | PS4590KOR |
PEMEBLA | JAPSI-D05 |
QUINTON HA | QLS3634S |
RHIAG | 37.24.735 |
RTS | 97-90322 |
SAAB | 13219141 |
SASIC | 2306191 |
SIDEM | 9160 |
SKF | VKDS 345005 |
SPIDAN | 50792 |
STELLOX | 56-00219-SX |
STELLOX | 56-00219A-SX |
SWAG | 40 93 4959 |
TALOSA | 50-07317 |
TEKNOROT | O-517 |
TOPRAN | 207 748 |
TRISCAN | 8500 10648 |
TRW | JTS644 |
TRW | JTSB0082 |
VAICO | V40-0854 |
VAICO | V51-0018 |
VAUXH | 13219141 |
CHEVROLET
|
OPEL
|
SAAB
|
VAUXHALL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.