- Lokalizacja w aucie: Z obu stron
- Lokalizacja w aucie: Oś przednia
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 260016 |
AKRON-MALÒ | 17439 |
AUDI FAW | 5QD 411 315 |
BENDIX | 042453B |
BLUEPRINT | ADV188502 |
BORG BECK | BDL6732 |
CUPRA | 5Q0 411 315 A |
DELPHI | TC1315 |
DITAS | A25481 |
DITAS | DSR1045 |
FEBI | 03222057 |
FEBI | 24122 |
FIRST LINE | FDL6732 |
LEMFO | 26774 |
LEMFO | 26774 01 |
MAPCO | 51825 |
MAPCO | 51825HPS |
MAXGEAR | MGZ-201030 |
METZGER | 53007618 |
METZGER | 6522 |
METZGER | 83007618 |
MEYLE | 116 060 0020/HD |
MEYLE | 1160600020 |
MEYLE | 1160600046 |
MGA | SA5266 |
MONROE | L29621 |
MOOG | VO-LS-1870 |
NK | 5114723 |
OCAP | 0504283 |
OPTIMAL | G7-1018 |
PEX | 1205547 |
QUINTON HA | QLS3328S |
RTS | 97-05337 |
RUV | 925437 |
SASIC | 2306010 |
SIDEM | 63563 |
SKODA SVW | 1K0 411 315 D |
SKODA SVW | 1K0 411 315 K |
SPIDAN | 57028 |
SWAG | 32924122 |
TALOSA | 5009746 |
TOPRAN | 110 135 |
TRISCAN | 850029621 |
TTC | 0730138 |
VAICO | V10-7255 |
VW FAW | 1K0 411 315 D |
VW FAW | 1K0 411 315 J |
VW SVW | 1K0 411 315 D |
VW SVW | 1K0 411 315 J |
VW SVW | 1KD 411 315 |
VW | 1K0 411 315 B |
VW | 1K0 411 315 D |
VW | 1K0 411 315 E |
VW | 1K0 411 315 G |
VW | 1K0 411 315 J |
VW | 1K0 411 315 K |
VW | 1K0 411 315 P |
VW | 1K0 411 315 R |
AUDI
|
CUPRA
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.