- Lokalizacja w aucie: Z tyłu
- Lokalizacja w aucie: Z obu stron
- Pręt/Rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Długość [mm]: 100
- Rozmiar gwintu 2: M10x1.25
- Ciężar [kg]: 0,290151
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
CITRO | 1355440080 |
CITRO | 1355449080 |
CITRO | 5170F5 |
CITRO | 5170F6 |
DELPHI | L10622 |
DYS | 30-58041 |
FEBI | 36883 |
FIAT | 1355440080 |
FIAT | 1355449080 |
FIAT | 5170F5 |
FIAT | 5170F6 |
FIRST LINE | FDL7172 |
IR | 56-08000 |
LEMFO | 31351.01 |
MEYLE | 37160600022HD |
MOOG | CI.LS.7322 |
PEUGE | 1355440080 |
PEUGE | 1355449080 |
PEUGE | 5170F5 |
PEUGE | 5170F6 |
RTS | 97.00535 |
SASIC | 2300039 |
TALOSA | 50-07778 |
TEKNOROT | F-819 |
TRW | JTS475 |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
Flennor to niemiecka marka części samochodowych. Producent działa na rynku od 1935 roku. Ponad 85 lat w produkcji części do samochodów sprawiło, że dzisiaj firma uchodzi za specjalistę w swoim obszarze. Przedsiębiorstwo Flennor jest bowiem mocno wyspecjalizowane. Koncentracja na doskonaleniu niewielu kategorii produktowych sprawiła, żę części Flennor są dzisiaj bliskie perfekcji. W fabrykach producenta powstają rozmaite części układu rozrządu. Obok pasków rozrządu, produkowane są również rolki, napinacze, a także wszelkie zawory i śruby niezbędne w tym układzie. Wysoko cenione są także pompy wody Flennor. Wymienione produkty zdecydowanie stanowią główną oś produkcji. Niemniej jednak w ofercie pojawiają również części z innych kategorii, w tym między innymi świece żarowe, łożyska kół, przewody paliwowe oraz pióra wycieraczek.
Marka Flennor od początku istnienia była związana z Niemcami. Do dzisiaj to w tym kraju znajduje się główna siedziba firmy, jej biura, najważniejsza fabryka oraz centrum dystrybucyjne. Jednak przedsiębiorstwo stało się podmiotem działającymi w skali światowej. Produkcja odbywa się również w Czechach i Chinach, a centra dystrybucyjne są zlokalizowane w licznych krajach europejskich, w Azji oraz Ameryce Północnej.