Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 260114 |
BENDIX | 042744B |
BIRTH | BX0031 |
BIRTH | BX1690 |
CHEVR | 90496116 |
DELPHI | TC686 |
FAI | SS505 |
FAI | SS5422 |
FEBI | 09206 |
FEBI | 9206 |
FIRST LINE | FDL6367 |
FRAP | 2212 |
GM | 90496116 |
HOLDE | 90496116 |
LEMFO | 020390007576 |
LEMFO | 14724 |
LEMFO | 14724 02 |
LUCAS | JTS114 |
MAPCO | 19600 |
METZGER | 5-500 |
MEYLE | 6160605582 |
MEYLE | 6160605582/HD |
MOOG | OP-LS-5582 |
MOTAQUIP | VDL710 |
NK | 5113609 |
OPEL | 350610 |
OPTIMAL | G7-566 |
PEX | 12.05.114 |
QUINTON HA | QDL3200S |
QUINTON HA | QLS3200S |
RUV | 915356 |
RUV | 915382 |
SAAB | 4686606 |
SAAB | 5236823 |
SACHS | AL3007 |
SIDEM | 9660 |
SIDEM | 9862 |
SPIDAN | 51127 |
SWAG | 40 79 0004 |
TALOSA | 50-02639 |
TRISCAN | 850024602 |
TRW | 29-DS-5582 |
TRW | JTS114 |
VAICO | 40-1311 |
VAUXH | 90496116 |
VEMA | 15069 |
OPEL
|
SAAB
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
Flennor to niemiecka marka części samochodowych. Producent działa na rynku od 1935 roku. Ponad 85 lat w produkcji części do samochodów sprawiło, że dzisiaj firma uchodzi za specjalistę w swoim obszarze. Przedsiębiorstwo Flennor jest bowiem mocno wyspecjalizowane. Koncentracja na doskonaleniu niewielu kategorii produktowych sprawiła, żę części Flennor są dzisiaj bliskie perfekcji. W fabrykach producenta powstają rozmaite części układu rozrządu. Obok pasków rozrządu, produkowane są również rolki, napinacze, a także wszelkie zawory i śruby niezbędne w tym układzie. Wysoko cenione są także pompy wody Flennor. Wymienione produkty zdecydowanie stanowią główną oś produkcji. Niemniej jednak w ofercie pojawiają również części z innych kategorii, w tym między innymi świece żarowe, łożyska kół, przewody paliwowe oraz pióra wycieraczek.
Marka Flennor od początku istnienia była związana z Niemcami. Do dzisiaj to w tym kraju znajduje się główna siedziba firmy, jej biura, najważniejsza fabryka oraz centrum dystrybucyjne. Jednak przedsiębiorstwo stało się podmiotem działającymi w skali światowej. Produkcja odbywa się również w Czechach i Chinach, a centra dystrybucyjne są zlokalizowane w licznych krajach europejskich, w Azji oraz Ameryce Północnej.