Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 260144 |
A.I.C. | 50233 |
AIC | 50233 |
BENDIX | 042764B |
BIRTH | BX2884 |
DELPHI | TC2026 |
DELPHI | TC2051 |
FAG | 818021710 |
FEBI | 18264 |
FEBI | 18266 |
FEBI | 280011 |
FEBI | 28579 |
FEBI | 30154 |
FEBI | 36676 |
FEBI | 36677 |
FEBI | 36757 |
FEBI | 36758 |
FLENNOR | FL592-H |
FORMPART | 2908005 |
JPG | 411290004 |
KAGER | 85-0017 |
LEMFO | 21699 |
LEMFO | 2169901 |
LEMFO | 2169902 |
LEMFO | 2169903 |
MAPCO | 49867 |
METZGER | 6-503 |
METZGER | 83005528 |
MEYLE | 100 411 0007 |
MOOG | VO-LS-0475 |
NK | 5114702 |
OCAP | 0182884 |
OCAP | 0183087 |
OPTIMAL | G7-1068 |
OPTIMAL | G7-603 |
PEX | 12.05.464 |
QUINTON HA | QLS3250S |
REDAELLI R | 6-503K |
RUV | 925400 |
SIDEM | 63461 |
SPIDAN | 46013 |
SWAG | 30 76 0004 |
SWAG | 30760003 |
SWAG | 30930154 |
SWAG | 30936676 |
SWAG | 30936677 |
SWAG | 30936757 |
SWAG | 30936758 |
TRISCAN | 8500 29674 |
TRISCAN | 850029611 |
TRW | JTS387 |
TTC | 07.30.043 |
VAG | 1J0 411 315 |
VAG | 1J0 411 315B |
VAG | 1J0 411 315C |
VAG | 1J0 411 315G |
VAG | 1J0 411 315J |
VAG | 1J0411315E |
VAG | 1J0411315GS1 |
VAG | 1J0441315J |
VAICO | V10-0648 |
VAICO | V10-7170 |
VAICO | V10-7171 |
VAICO | V1071701 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
Metzger to niemiecka marka części samochodowych. Firma Metzger od lat posiada silną pozycję na niemieckim rynku. W ostatnim czasie przedsiębiorstwo coraz odważniej poczyna sobie również na rynku międzynarodowym. Producent zajmuje się tworzeniem części samochodowych do różnych układów. Najbogatszy asortyment firma posiada w kategorii elementów elektryki samochodowej. W wymienionej kategorii Metzger jest liderem na rodzimym rynku oraz jednym z ważniejszych graczy na rynku europejskim i światowym. Elektryka Metzger cieszy się uznaniem, będąc docenianą za wydajność oraz zaawansowanie technologiczne.
Pomimo wyjątkowo bogatej oferty w zakresie elektryki samochodowej, produkcja części z tej kategorii to tylko jeden z wielu obszarów, w których działa firma Metzger. Producent w sumie posiada w swojej ofercie niemal 30 000 referencji. Wśród nich znajdują się części układu kierowniczego i hamulcowego. W fabrykach Metzger powstają również sprzęgła, skrzynie biegów, elementy układu napędowego i wiele innych części samochodowych najwyższej jakości.
Metzger to firma z niemal 40-letnim doświadczeniem. Pierwsze części samochodowe Metzger powstały w 1980 orku. Początkowo firma produkowała nieliczne autoczęści, które dystrybuowała tylko na rynku lokalnym. Z czasem w katalogu pojawiało się coraz więcej referencji, a produkowane części samochodowe zaczęły trafiać także na rynki zagraniczne. Eksport na szeroką skalę rozpoczął się około roku 2011 i od tamtego czasu przedsiębiorstwo regularnie wprowadza swoje produkty na kolejne rynki.