Producent | Numery OEM |
---|
4U Autopa | F25954 |
4U Autopa | F25955 |
A.B.S. | 260451 |
A.B.S. | 260452 |
ACEMARK | 206453 |
ACEMARK | 206454 |
ALANKO | 10341505 |
ALANKO | 10341506 |
ASMETAL | 38MR1004 |
ASMETAL | 38MR1005 |
AYD | 9603106 |
AYD | 9603107 |
AYWIPARTS | AW1350021L |
AYWIPARTS | AW1350022R |
BBR | 001-10-25483 |
BBR | 001-10-25510 |
BENDIX | 042445B |
BGA | LS5620 |
BGA | LS5621 |
BIRTH | BD5010 |
BORG BECK | BDL6690 |
BORG BECK | BDL6691 |
BSG | BSG 60-310-175 |
BSG | BSG 60-310-183 |
CORTECO | 49400617 |
CORTECO | 49401450 |
DEEZA | MB-G109 |
DEEZA | MB-G110 |
DELPHI | TC1498 |
DELPHI | TC1499 |
DYS | 30-72078 |
DYS | 30-72079 |
ETS | 15.LB.835 |
ETS | 15.LB.836 |
FAG | 818 0167 10 |
FAG | 818 0168 10 |
FAI | SS4154 |
FAI | SS4155 |
FEBI | 23235 |
FEBI | 23236 |
FIRST LINE | FDL6690 |
FIRST LINE | FDL6691 |
FLENNOR | FL0909-H |
FLENNOR | FL0998-H |
FORMPART | 1908057 |
FORMPART | 1908058 |
GSP | 517496 |
GSP | 517497 |
IMPERGOM | 35843 |
IMPERGOM | 35844 |
KAGER | 85-0552 |
KAGER | 85-0553 |
KAWE | 8500 23663 |
KAWE | 8500 23664 |
KRAFT AUTO | 4301331 |
KRAFT AUTO | 4301332 |
LEMFO | 27218 01 |
LEMFO | 29310 01 |
LEMFO | 29311 01 |
LYNXAUTO | C7223L |
LYNXAUTO | C7223R |
MANDO | MSC015234 |
MANDO | MSC015235 |
MAPCO | 52825 |
MAPCO | 52826 |
MAXGEAR | 72-3430 |
MAXGEAR | 72-3431 |
MERCE | 220 320 16 89 |
MERCE | 2203201589 |
MERCE | 2203201689 |
METZGER | 53038801 |
METZGER | 53038902 |
MEYLE | 016 060 0010 |
MEYLE | 016 060 0011 |
MGA | SA7443 |
MGA | SA8443 |
MONROE | L23663 |
MOOG | ME-LS-4180 |
MS | 29310-PCS-MS |
MS | 29311-PCS-MS |
OCAP | 0184158 |
OCAP | 0194158 |
OPTIMAL | G7-1009 |
OPTIMAL | G7-1010 |
OSSCA | 23787 |
OSSCA | 23788 |
OTO_DITAS | A2-5504 |
OTO_DITAS | A2-5505 |
PATRON | PS4268L |
PATRON | PS4268R |
PEX | 12.05.567 |
PEX | 12.05.568 |
QH BENELUX | QLS3344S |
QH BENELUX | QLS3345S |
QUINTON HA | QLS3344S |
QUINTON HA | QLS3345S |
RAPRO | R52320 |
RAPRO | R52361 |
RAPRO | R52362 |
RIW | ME4043 |
RIW | ME4044 |
RTS | 97-90897-1 |
RTS | 97-90897-2 |
RUV | 925113 |
RUV | 925114 |
SIDEM | 49060 |
SIDEM | 49061 |
SPIDAN | 46269 |
STELLOX | 56-03106A-SX |
STELLOX | 56-03107A-SX |
SWAG | 10 92 3235 |
SWAG | 10 92 3236 |
TALOSA | 50-01708 |
TALOSA | 50-01709 |
TEKNOROT | M-856 |
TEKNOROT | M-857 |
TEKNOROT | ME-BS129 |
TOPRAN | 400 623 |
TOPRAN | 400 624 |
TRISCAN | 8500 23663 |
TRISCAN | 8500 23664 |
TRW | FDL6691 |
TRW | JTS621 |
TRW | JTS622 |
TTC | 02.30.073 |
TTC | 02.30.074 |
VAICO | V30-7433 |
VAICO | V30-7434 |
VEMA | 23840 |
VEMA | 23841 |
WILMINK | WG1992841 |
WILMINK | WG1992842 |
WILMINK | WG2027080 |
WILMINK | WG2027081 |
WILMINK | WG2040394 |
WILMINK | WG2040395 |
WXQP | 160787 |
WXQP | 160789 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
Moog to amerykańska firma motoryzacyjna, produkująca części samochodowe klasy premium. Główny obszar działania firmy to produkcja części układu kierowniczego oraz zawieszenia. Ponadto, przedsiębiorstwo produkuje również inne części podwozia. Producent podkreśla troskę o jakość produktów, udokumentowaną szeregiem certyfikatów przyznawanych produktom wyjeżdżającym z fabryk należących do firmy Moog. Ponadto, części samochodowe marki Moog powstają z myślą o mechanikach, dokonujących ich montażu. Inżynierowie pracujący dla Moog dokładają wszelkich starań, aby montaż części był jak najprostszy, przez co częściej niż w przypadku elementów od innych producentów, możliwy jest samodzielny montaż podzespołu bez wizyty w warsztacie.
Moog to firma wszechstronna, która od lat nieustannie poszerza swoją ofertę. Dzisiaj w asortymencie znajduje się szereg produktów dedykowanych samochodom osobowym, jednak znajdują się tam również części układów kierowniczych i zawieszenia dla aut ciężarowych. Co więcej, części marki Moog pojawiają się również w autach sportowych. Uznanie ze strony producentów pojazdów wyścigowych świadczy o niezwykłej jakości produktów Moog, a także o wyjątkowej wytrzymałości podzespołów tej marki. Od ponad 50 lat Moog dostarcza części samochodowe do samochodów NASCAR, natomiast od kilku lat jest wyłącznym partnerem wyścigów w zakresie dostawy części tych układów. Trudno o lepszą rekomendację, niż takie wyróżnienie. W czasie wyścigów podzespoły Moog są niewiarygodnie mocno obciążane, jednak przeważnie znoszą to doskonale.