Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 260242 |
BIRTH | BX5105 |
CITRO | 1614281180 |
CITRO | 5087 50 |
CITRO | 5087 57 |
CITRO | 5087 62 |
CITRO | 5087 64 |
CITRO | 5087 77 |
CITRO | 9804947480 |
CITRO | 9809045780 |
CITRO | 9831547080 |
CITRO | 9844264780 |
COMLINE | CSL7008 |
DELPHI | TC1023 |
DELPHI | TC2438 |
DENCKERMAN | D140050 |
DENCKERMAN | D140287 |
FAI | SS7232 |
FEBI | 19397 |
FIRST LINE | FDL6582 |
FLENNOR | FL705-H |
KAMOKA | 9953068 |
KAMOKA | 9953569 |
KAMOKA | 9953663 |
LEMFO | 26653 02 |
METZGER | 53047418 |
MEYLE | 11-16 060 0000/HD |
MOOG | PE-LS-0799 |
NK | 5113710 |
OCAP | 0501855 |
OPEL | 3637 393 |
OPEL | 9817224280 |
OPTIMAL | G7-816 |
PEUGE | 1614281180 |
PEUGE | 5087.50 |
PEUGE | 5087.57 |
PEUGE | 5087.62 |
PEUGE | 5087.64 |
PEUGE | 5087.77 |
PEUGE | 5087.78 |
PEUGE | 96 347 856 |
PEUGE | 9804947480 |
PEX | 12.05.434 |
QUINTON HA | QLS3294S |
QUINTON HA | QLS3549S |
QUINTON HA | QLS3558S |
RTS | 97-00597 |
RTS | 97-00713 |
RUV | 915954 |
SASIC | 2300019 |
SIDEM | 53068 |
SIDEM | 53569 |
SWAG | 62 91 9397 |
SWAG | 62 93 0164 |
SWAG | 62 93 6440 |
TALOSA | 50-01371 |
TALOSA | 50-03486 |
TALOSA | 50-07109 |
TALOSA | 50-08519 |
TOPRAN | 722 544 |
TRW | JTS408 |
TRW | JTS642 |
VAICO | V42-0026 |
VAUXH | 3637393 |
VEMA | 26348 |
CITROËN
|
DS
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
VAUXHALL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.