Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
4U Autopa | F14313 |
4U | FT-F-14313 |
A.B.S. | 260047 |
AISIN | JRSFC-004 |
AKRON-MALÒ | 15238 |
APEC | AST4019 |
APLUS | 11344AP |
ASAM | 80493 |
ASMETAL | 26FI6000 |
AUTLOG | FT1489 |
AUTO-SPEED | 290RT01345 |
AUTOMEGA | 250670310 |
AUTOMOTOR | PSD3377 |
AYD OE | 96-00233 |
AYD | 9600233 |
Aslyx | AS-202971 |
BENDIX | 042753B |
BGA | LS2201 |
BIRTH | BX1327 |
BORG BECK | BDL6458 |
BORG BECK | BDL6458HD |
BSG | BSG 25-310-052 |
CAUTEX | 011438 |
COFAP | BTC03102 |
COMLINE | CSL7036 |
CORTECO | 49400060 |
CORTECO | 49400855 |
CTE | CSL22003 |
DAKAtec | 120115HQ |
DAYCO | DSS1198 |
DELPHI | TC1125 |
DENCKERMAN | D120255 |
DIEDERICHS | 1346102 |
DITAS | A2-2897 |
DJ PARTS | DL1733 |
DLZ | SL0524 |
DYS | 30-62642 |
EGT | 131108EGT |
EQ | ST0103N |
ETS | 05.LB.060 |
EUROREPAR | 1634867580 |
FAG | 818 0227 10 |
FAI | BLR017 |
FAI | SS1053 |
FARE SA | F0024F |
FARE-MX | F0024F |
FAST | FT20039 |
FERRON | TOP32290039 |
FIAT | 0046545743 |
FIAT | 0060813377 |
FIAT | 46413122 |
FIAT | 46545743 |
FIAT | 51701045 |
FIAT | 60813377 |
FIRST LINE | FDL6458 |
FIRST LINE | FDL6458HD |
FLENNOR | FL478-H |
FORMPART | 1408000 |
FORMPART | 1408000-XL |
FORMPART | 1608000 |
FORTUNE LI | FZ7172 |
FR REDAELL | F-500 |
FR REDAELL | F-500K |
FR REDAELL | F-501 |
FR REDAELL | F-501K |
FRAP | F2093 |
G.U.D. | GSP301030 |
GOOM | RS-0007 |
GSP-BR | S050124 |
GSP | S050124 |
HART | 422 440 |
IMPERGOM | 26497 |
JPG | 3340400100 |
KAGER | 85-0052 |
KAGER | 85-0320 |
KAMOKA | 9030012 |
KAWE | 8500 15600 |
KEY PARTS | KDL6458 |
KLAXCAR | 47032z |
KRAFT AUTO | 4303100 |
KRAFTVOLL | 13040153 |
LANCIA | 46413122 |
LANCIA | 46545743 |
LANCIA | 51701045 |
LANCIA | 60813377 |
LEMFO | 26759 01 |
LEMFO | 26759 02 |
LYNXAUTO | C7590LR |
MAG | 301191621650 |
MANDO | MSC015468 |
MAPCO | 19026HPS |
MAPCO | 53008HPS |
MAXGEAR | 72-1487 |
MDR | GSP-S050124 |
MEHA AUTOM | MH21043 |
MERTZ | M-S0442 |
METALCAUCH | 05635 |
METZGER | 53019218 |
MEYLE | 216 060 0001/HD |
MEYLE | 216 060 0034 |
MGA | SA5149 |
MILES | DB78395 |
MONROE | L15600 |
MOOG | FI-LS-0048 |
MOTAQUIP | VSL657 |
MS | 26759-PCS-MS |
MTR | 915837 |
NAKATA | N 96004 |
NAPA | NST4019 |
NK | 5112307 |
NTY | ZLP-FT-001 |
OCAP | 0501327 |
OCAP | 0501779 |
OCAP | 501327 |
OMG SRL | G20.1861 |
OPENPARTS | SSL1001.11 |
OPTIMAL | G7-589 |
OPTIMAL | G7-660 |
OSSCA | 21859 |
Omnicraft | 2394655 |
PATRON | PS4121 |
PATRON | PS4121-HD |
PLYOM | P011438 |
PRT | 6200777 |
ProfiPower | 6S1102 |
QH TALBROS | QLS1550S |
QH TALBROS | QLS3278S |
QUARO | QS0281/HQ |
QUICKSTEER | LS7129 |
QUINTON HA | QLS1550S |
QUINTON HA | QLS3278S |
REINHOCH | RH06-1006 |
RIDEX | 3229S0057 |
RIW | FI4003 |
RIW | FI4003P |
RODRUNNER | LS-F-420 |
RODRUNNER | LS-F-420T |
RTS | 97-90152 |
RUV | 915837 |
RYME | 4408076 |
SASIC | 9005000 |
SBS | 19145112307 |
SIDEM | 19061 |
SKF BRAZIL | VKDS 6037 |
SKF | VKDS 342013 |
SPIDAN CHA | 45063 |
STARLINE | 18.29.735 |
STC | T405635 |
STELLOX | 56-00233-SX |
STELLOX | 56-00233A-SX |
SWAG | 70 79 0003 |
Stark | SKST-0230056 |
Storm | F0024F |
TALOSA | 50-03411 |
TEKNOROT | F-420 |
TEKNOROT | F-420T |
TOPRAN | 600 330 |
TREVI | TRTT2002 |
TRICLO | 781181 |
TRISCAN | 8500 15600 |
TRW | JTS352 |
TRW | JTSB0030 |
Technika | RS4423 |
VAICO | V24-7133 |
VEMA | 15077 |
VEMA | 250045 |
VEMA | 26335 |
WILMINK | WG1992543 |
WILMINK | WG2035979 |
WILMINK | WG2040260 |
WILMINK | WG2243325 |
WILMINK | WG2291320 |
WILMINK | WG2292053 |
WOLVER | SP404680 |
WTI automo | A611934 |
YTT | Y622013 |
alp | ALP-002970 |
zentparts | Z29061 |
FIAT
|
LANCIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.