Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
DELPHI | TC1978 |
DELPHI | TC2279 |
DELPHI | TC2413 |
DELPHI | TC879 |
FEBI | 14558 |
FEBI | 34959 |
FEBI | 38939 |
FEBI | FE14558 |
FEBI | FE34959 |
FEBI | FE38939 |
LEMFO | 25017 02 |
LEMFO | 34541 01 |
LEMFO | 34542 01 |
LEMFO | 35367 01 |
LEMFO | 36645 01 |
MEYLE | 616 060 0003/HD |
MEYLE | 616 060 0028 |
MEYLE | 616 060 0032 |
OPEL | 03 50 611 |
OPEL | 0350614 |
OPEL | 13169439 |
OPEL | 13219141 |
OPEL | 13258052 |
OPEL | 13327928 |
OPEL | 3 50 176 |
OPEL | 3 50 611 |
OPEL | 3 50 614 |
OPEL | 3 50 617 |
OPEL | 3 50 618 |
OPEL | 350176 |
OPEL | 350611 |
OPEL | 350614 |
OPEL | 350617 |
OPEL | 350618 |
OPEL | 90498745 |
SAAB | 13 21 9141 |
SWAG | 40 79 0019 |
SWAG | 40 93 1561 |
SWAG | 40 93 4959 |
SWAG | 40 93 8939 |
TOPRAN | 207 749 |
TRW | JTS370 |
TRW | JTS644 |
TRW | JTS645 |
VAUXH | 03 50 611 |
VAUXH | 03 50 617 |
VAUXH | 03 50 618 |
VAUXH | 3 50 617 |
VAUXH | 3 50 618 |
CHEVROLET
|
OPEL
|
SAAB
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
Tedgum to polska firma powstała w 1993 roku w Rudzie Śląskiej. Początkowo celem była dystrybucja i sprzedaż części samochodowych, jednak dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwo samodzielnie zaczęło produkować komponenty gumowe i metalowo-gumowe.
Dziś Tedegum to jeden z wiodących producentów tulei wahaczy, poduszek silnika, odbojników amortyzatorów, osłon przekładni i przegubów oraz innych wyrobów gumowych. Tedegum to także dostawca wszelkiego rodzaju rozwiązań gumowych, metalowych czy poliuretanowych dla branży budownictwa, rolnictwa, górnictwa, przemysłu morskiego i wielu innych. Firma współpracuje z dostawcami, którzy na bazie odpowiednich surowców są w stanie wykonać materiał z gumy i poliuretanu spełniający określone wymagania i normy. Dzięki temu linia produktów Tedgum poprawia konstrukcję elementów OE, a zamienniki służą dłużej niż produkty oryginalne.
Części wytwarzane przez zakład Tedgum przeznaczone są głównie do samochodów osobowych produkcji europejskiej, amerykańskiej i azjatyckiej. Znaczna część w asortymencie firmy to produkty skierowana do posiadaczy pojazdów zabytkowych i nietypowych. Firma zajmuje się także projektowaniem i produkcją wszelkiego rodzaju serii komponentów na zamówienie indywidualne.