Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
555 | SL-H570R |
555 | SL-H570R-M |
BIRTH | BD0114 |
BLUEPRINT | ADH28588 |
BORG BECK | BDL7418 |
CTR | CLHO-76R |
FEBEST | 0323-FBFR |
FEBI | 103632 |
FEBI | FE103632 |
FIRST LINE | FDL7418 |
HBJAKOPART | J4974043 |
HONDA | 51320-TR0-A01 |
HONDA | 51320TR0A01 |
MOOG | HO-LS-13880 |
QUINTON HA | QLS3845S |
SWAG | 85 10 3632 |
VAICO | V26-0184 |
VEMA | 26899 |
YAMATO | J64089YMT |
HONDA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
Tedgum to polska firma powstała w 1993 roku w Rudzie Śląskiej. Początkowo celem była dystrybucja i sprzedaż części samochodowych, jednak dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwo samodzielnie zaczęło produkować komponenty gumowe i metalowo-gumowe.
Dziś Tedegum to jeden z wiodących producentów tulei wahaczy, poduszek silnika, odbojników amortyzatorów, osłon przekładni i przegubów oraz innych wyrobów gumowych. Tedegum to także dostawca wszelkiego rodzaju rozwiązań gumowych, metalowych czy poliuretanowych dla branży budownictwa, rolnictwa, górnictwa, przemysłu morskiego i wielu innych. Firma współpracuje z dostawcami, którzy na bazie odpowiednich surowców są w stanie wykonać materiał z gumy i poliuretanu spełniający określone wymagania i normy. Dzięki temu linia produktów Tedgum poprawia konstrukcję elementów OE, a zamienniki służą dłużej niż produkty oryginalne.
Części wytwarzane przez zakład Tedgum przeznaczone są głównie do samochodów osobowych produkcji europejskiej, amerykańskiej i azjatyckiej. Znaczna część w asortymencie firmy to produkty skierowana do posiadaczy pojazdów zabytkowych i nietypowych. Firma zajmuje się także projektowaniem i produkcją wszelkiego rodzaju serii komponentów na zamówienie indywidualne.