- Lokalizacja w aucie: Oś przednia
- Lokalizacja w aucie: Z obu stron
- Pręt/Rozpórka: Drążek wahadłowy
- Wymiar gwintu: M10x1,25
- Długość [mm]: 114
- Materiał: Stal
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 0000060809242 |
ALFA | 60570627 |
ALFA | 60807583 |
ALFA | 60809242 |
BORG BECK | BDL6338 |
BORG BECK | BDL6339 |
DELPHI | TC2102 |
DITAS | DSR1001 |
FAG | 818 0228 10 |
FEBI | 12061 |
FEBI | 12096 |
FIAT | 60570627 |
FIAT | 60807583 |
FIAT | 60809242 |
FIRST LINE | FDL6338 |
FIRST LINE | FDL6339 |
LANCIA | 60570627 |
LANCIA | 7601647 |
LEMFO | 35307 01 |
MAPCO | 33009 |
METZGER | 53019618 |
METZGER | F-504K |
MEYLE | 216 060 0003 |
MGA | SA5059 |
MGA | SA5060 |
MGA | SA5061 |
MONROE | L15601 |
MOOG | FI-LS-0441 |
NK | 5112301 |
OCAP | 0181142 |
OPTIMAL | G7-699 |
PEX | 12.01.056 |
QUINTON HA | QLS1970S |
QUINTON HA | QLS2686S |
RTS | 97-05828 |
RUV | 915838 |
SIDEM | 19060 |
SIDEM | 19062 |
SIDEM | 19063 |
SWAG | 70610007 |
SWAG | 70936829 |
TALOSA | 5000577 |
TRISCAN | 850015601 |
ALFA ROMEO
|
FIAT
|
LANCIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.