- Długość 1/Długość 2 [mm]: 1500 / 1100
- Ilość montowana w aucie: 1
- Typ układu hamulcowego: Tarcza / bęben
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | K11305 |
ATE | 24.3727-0736.2 |
BOSCH | 1 987 477 130 |
COFLE | 11.597 |
DOYEN | 35040963 |
FERODO | FHB432115 |
FIRST LINE | FKB1318 |
FIRST LINE | FKB1393 |
FTE | FBS17027 |
HELLA | 8AS 355 667-651 |
HELLAPAGID | 8AS 355 667-651 |
LPR | C0584B |
METZGER | 11.597 |
METZGER | 11.5971 |
METZGER | 115971 |
NK | 903688 |
OPEL | 5 22 585 |
PEX | 4.0963 |
PEX | 40963 |
QUINTON HA | BC2234 |
TOPRAN | 200 872 |
TRISCAN | 01360659 |
TRISCAN | 1 987 477 130 |
TRISCAN | 1160-11.597 |
TRISCAN | 36-24 274 |
TRISCAN | 36-24 971 |
TRISCAN | 3638-1 |
TRISCAN | 4724142 |
TRISCAN | 47903688 |
TRISCAN | 92-22HK1854 |
TRW | GCH1262 |
VAICO | V40-30040 |
VAUXH | 90334462 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Linki i cięgna hamulcowe to podstawowe elementy układu hamulca postojowego. Dzięki nim możliwe jest unieruchomienie pojazdu po jego zaparkowaniu. Warto o tym pamiętać, gdyż nawet przy niewielkim nachyleniu terenu samochód może się stoczyć, jeśli nie zostanie prawidłowo unieruchomiony za pomocą hamulca postojowego.
Hamulec postojowy, powszechnie nazywany hamulcem ręcznym, bywa niedoceniany przez kierowców, w rzeczywistości jednak jest absolutnie niezbędny, aby zachować bezpieczeństwo. Przydaje się nie tylko podczas dłuższego postoju, ale często również w trasie, na przykład gdy konieczne jest zatrzymanie się na wzniesieniu. W takiej sytuacji kierowca pociąga wajchę, co prowadzi do naprężenia linki hamulcowej. W ten sposób siła przekazywana jest na zaciski hamulcowe, które blokują koła.
Ze względu na relatywnie rzadkie wykorzystywanie hamulca ręcznego, zwykle układ ten sprawuje się dobrze przez długie lata. Należy jednak uważać, aby nie doprowadzić do jego zniszczenia właśnie przez zbyt rzadkie użytkowanie. Brak aktywności powoduje bowiem, że na powierzchni poszczególnych elementów układu hamulcowego, w tym również na lince hamulcowej, gromadzą się zanieczyszczenia oraz powstaje rdza. Jeżeli chodzi o linki i cięgna, mogą one ulec rozprężeniu, zarówno w przypadku niewielkiej, jak i wystarczającej aktywności hamulca ręcznego. Ponadto, dłuższa eksploatacja prowadzi do przetarcia linki hamulcowej. Dlatego też polecane są regularne przeglądy stanu hamulca, w tym linki oraz natychmiastowa wymiana tego elementu, jeżeli nie pracuje on w pełni sprawnie.
Triscan to firma motoryzacyjna z duńskim kapitałem. Przedsiębiorstwo zajmuje się dystrybucją części zamiennych do samochodów europejskich i azjatyckich. Oferta obejmuje 25 grup produktowych, co oznacza, że obecnie Triscan niemal w pełni zaspokaja potrzeby każdego kierowcy. Najważniejsze części w ofercie dystrybutora to bez wątpienia elementy układu hamulcowego. Klocki hamulcowe Triscan są doceniane w wielu krajach europejskich, podobnie jak zaciski, sprężyny dociskowe czy czujniki zużycia hamulców. W sumie w asortymencie przedsiębiorstwa znajduje się ponad 14 tysięcy referencji z tej kategorii.
Drugą największą grupę produktową stanowią części układu kierowniczego Triscan. Obecnie producent dysponuje ponad 6 tysiącami referencji w tej kategorii. Znajdują się tutaj między innymi drążki kierownicze i ich końcówki. Oferta w wymienionej kategorii jest stale poszerzana, głównie o referencje dla najnowszych modeli pojazdów.
Ponadto, oferta dystrybutora części samochodowych Triscan obejmuje m.in.: części układu napędowego, uszczelnienia silnika oraz innych podzespołów, części sprzęgła oraz skrzyni biegów. Ponadto, przedsiębiorstwo oferuje szeroki wybór produktów w kategorii części zawieszenia.
Triscan to firma duńska, jednak zasięg jej działania jest o wiele szerszy. Obecnie części samochodowe Triscan są dystrybuowane na terenie 35 krajów europejskich. Firma zatrudnia pracowników w Danii, Francji, Niemczech i Szwecji. Przedsiębiorstwo dysponuje trzema rozbudowanymi centrami dystrybucyjnymi, z których transportowane są autoczęści Triscan. Dwa centra dystrybucyjne znajdują się na terenie Danii, natomiast trzecie zlokalizowane jest w Niemczech.