- Długość 1/Długość 2 [mm]: 902/724
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON | 26536 |
CITRO | 2150AR |
CITRO | 2150CF |
CITRO | 2150CS |
CITRO | 2150CX |
CITRO | 2150Z6 |
CITRO | 9646122580 |
METALCAUCH | 80000 |
METALCAUCH | 80004 |
METALCAUCH | 80048 |
NK | 923741 |
PEUGE | 2150CF |
PEUGE | 2150CS |
PEUGE | 2150CX |
PEX | 50839 |
PEX | 508391 |
SEIM | 101791 |
SEIM | 101841 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Linka sterowania sprzęgłem KAWE 42.2610AUT | KAWE | Brak ceny |
Linka sterowania sprzęgłem SAMKO C0539C | SAMKO | Brak ceny |
Linka sterowania sprzęgłem SAMKO C0024C | SAMKO | Brak ceny |
Linka sterowania sprzęgłem BORG & BECK BKC2027 | BORG & BECK | Brak ceny |
Linka sterowania sprzęgłem JAPKO 1540611 | JAPKO | Brak ceny |
Linka sterowania sprzęgłem SBS 1841923741 | SBS | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Linka sprzęgła to element, który służy do obsługi sprzęgła przez kierowcę. Poprzez naprężanie i rozprężanie linka prowadzi do zmiany położenia sprzęgła. Ma to miejsce w efekcie naciskania przez kierowcę pedału. Standardowa linka sprzęgła to element prosty konstrukcyjnie, zbudowany zwykle z metalowych włókien. Dzisiaj coraz rzadziej linki sprzęgła są montowane w nowych samochodach, gdyż zastępują je układy hydrauliczne. Jednak w nieco starszych pojazdach występują powszechnie, a gdy ulegną uszkodzeniu, często nie ma możliwości zastąpienia ich rozwiązaniami hydraulicznymi.
Najczęstszy problem z linką sprzęgła to jej zerwanie. Jeżeli do niego dojdzie, obsługa sprzęgła jest niemożliwa. Blokuje się ono w aktualnej pozycji, co jest nie tylko niekomfortowe, ale też bardzo niebezpieczne. Możliwość zerwania linki sprzęgła to główny powód, przez który zastępuje się ją układem hydraulicznym. Niemniej jednak utrata ciągłości linki sprzęgła nie musi spowodować wypadku, ani nawet natychmiastowego końca jazdy. Jeżeli dojdzie do zerwania linki na średnim czy niskim biegu, być może uda się dojechać do warsztatu po prostu bez zmiany biegów. Jeżeli jednak dojdzie do tego na wyższym biegu, będzie to bardziej problematyczne. Jednak robiąc to umiejętnie, można bezpiecznie zmienić bieg bez użycia sprzęgła, jedynie wyrównując obroty silnika z obrotami kół.
Nie mając pewności, co do umiejętności przeprowadzenia tej czynności, lepiej zatrzymać auto na poboczu i wezwać fachowca. Warto pamiętać, że przeważnie problemów tego typu można uniknąć, kontrolując stan techniczny linki sprzęgła gdyż rzadko kiedy zrywa się ona bez ostrzeżenia. Przeważnie włókna, z których jest ona zbudowana, tracą ciągłość po kolei.
Malo to włoska firma, znana również pod nazwą Akron-Malo. Przedsiębiorstwo powstało w 1947 roku, jako działalność jednoosobowa. Niewielka firma, działająca w zasadzie tylko na terenie Mediolanu, szybko się rozrosła, z czasem stając się jednym z największych dystrybutorów w branży.
Malo to dystrybutor części samochodowych. Początkowo ofertę stanowiły jedynie elementy gumowe i gumowo-metalowe. Do dzisiaj są to największe kategorie produktowe, w których znaleźć można między innymi elementy konstrukcyjne pojazdów, jak również wszelkie osłony i części amortyzujące. Nie brakuje też uszczelek i wszelkich innych części niezbędnych w nowoczesnych pojazdach osobowych i ciężarowych, w tym pasków napędowych. Dostępne są również inne części samochodowe Malo, a mianowicie elementy układu hamulcowego i napędowego, sprężyny gazowe czy przekładnie silnikowe i kołowe.
Malo to przedsiębiorstwo z dużym doświadczeniem. Od dziesiątek lat firma jest jednym z lokalnych liderów rynku. Przedsiębiorstwo stale poszerza i udoskonala swoją ofertę. Przekłada się to na rosnącą popularność marki również poza Włochami. Części samochodowe Malo są coraz wyżej cenione przez kierowców europejskich z różnych części kontynentu.