- Średnica wewnętrzna [mm]: 33
- Średnica zewnętrzna [mm]: 66
- Wysokość [mm]: 24,4
- Długość [mm]: 84,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AISIN | BT-112 |
ASHUKI | 0720-1402 |
ASHUKI | T003-05 |
BBFREDLINE | 25TO041 |
BLUEPRINT | ADT33317 |
BLUEPRINT | ADT33353 |
DAIKI | BRG840 |
EXEDY | BRG913 |
GMB | GC71007 |
HBJAKOPART | J2402007 |
HBJAKOPART | J2402017 |
HBJAKOPART | J2402020 |
HONGYAN | 25TO041 |
IAP | 204-17080 |
IAP | 204-17080E |
JAPANPAR | CF-217 |
JAPKO | 90217 |
LOTUS | A120Q6007S |
LUK | 500 0419 10 |
LUK | 500 0419 60 |
MDR | MCB-1217 |
NIPPARTS | J2402017 |
NK | 124544 |
QUINTON HA | CCT319 |
RUV | 2909 |
SACHS | 3151 899 001 |
SKF | VKC3622 |
STELLOX | 07-00629-SX |
TOYOT | 31230-05012 |
TOYOT | 31230-12170 |
TOYOT | 31230-12171 |
TOYOT | 31230-12191 |
TOYOT | 3123005010 |
TOYOT | 3123005011 |
TOYOT | 3123005013 |
TOYOT | 3123012190 |
TOYOT | 3123017010 |
TOYOT | 50SCRN31P4 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprzęgło to jeden z najbardziej istotnych elementów pojazdu. Zasada jego działania nie należy do skomplikowanych. Wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje, że siłownik naciska na sprężynę sprzęgła przez łożysko oporowe i dochodzi do wysprzęglenia, które pozwala na zmianę przełożenia. By sprzęgło działało prawidłowo istotnym jest, by podzespoły z nim współpracujące były w odpowiednio dobrej kondycji.
Łożysko oporowe sprzęgła osadzone jest na osi sprzęgła samochodowego i pokonuje opór centralnej sprężyny sprzęgła (stąd nazwa). W branży podzespół ten określa się także niekiedy łożyskiem wyciskowym sprzęgła. Łożysko oporowe to element bezobsługowy, którego nie da się nasmarować, pozbyć się luzów, czy nawet sprawdzić stanu tego podzespołu.
Nie jest to jednak element, który ulega częstym usterkom. Niemniej jednak dochodzi niekiedy do awarii. Typowym objawem będzie m.in. chrobotanie z okolic napędu sprzęgła. Jeżeli dźwięki te będą zanikać w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła, to będzie to świadczyć o naturalnym zużyciu eksploatacyjnym łożyska oraz konieczności jego wymiany. Z wymianą nie należy zwlekać, bo może dojść do całkowitego zniszczenia łożyska, co uniemożliwi kierowcy zmianę biegów i tym samym dalszą jazdę.
Do usterek łożyska oporowego sprzęgła dochodzi przede wszystkim na skutek nieprawidłowego dociskania pedału sprzęgła, które nie pozwala na płynne odsunięcie tarczy sprzęgła od docisku. Ponadto trwałość tego podzespołu skraca zbyt długie trzymanie wciśniętego pedału sprzęgła np. podczas stania na światłach.
Ashika to marka części samochodowych należąca do koncernu motoryzacyjnego Japanparts. Na rynku części zamiennych firma obecna jest od 1989 roku i plasuje się w gronie liderów sektora importu i dystrybucji części, kompatybilnych z wieloma popularnymi samochodami osobowymi produkcji europejskiej, azjatyckiej i amerykańskiej. Części Ashika można znaleźć głównie na rynku wtórnym, ale korzystają z nich także producenci aut podczas wyposażenia fabrycznego poszczególnych modeli samochodów.
Zakres części samochodowych dostarczanych przez firmę Ashika obejmuje sektory mechaniczne, elektryczne i silnikowe. Asortyment części ASHIKA jest jednak stale aktualizowany i rozbudowywany.
Dzięki dużym możliwościom technologicznym, imponującym zdolnościom produkcyjnym i innowacyjnym rozwiązaniom, firma ASHIKA dostarcza pełny pakiet części samochodowych o najlepszych właściwościach technicznych. Ich trwałość, wydajność i niezawodność zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu podczas prowadzenia samochodu.