- Ciężar [kg]: 0,354
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
4X4 ESTANF | EST-38-FI-FI02 |
AP AUTOMOT | D6013 |
AUGER | 91088 |
AUGER | 91233 |
BLUEPRINT | ADBP330015 |
BOTTO RICA | BRF2027 |
CLUTCHNUS | MCK2518 |
CLUTCHNUS | MCK2519 |
CLUTCHNUS | MCK2545 |
CLUTCHNUS | MCK2545A |
CLUTCHNUS | MCK2564 |
CLUTCHNUS | MCK2573 |
CLUTCHNUS | TBY11 |
CORAM | C0026 |
DENCKERMAN | K100461 |
DONMEZ | 070 874 |
DT SPARE P | 7.18251 |
FAST | FT64005 |
FAST | FT67003 |
FIAT | 2992027 |
FIAT | 93812488 |
FIAT | 93812506 |
GMW | DD2800300 |
GMW | DR2800003 |
HAMMER | 070 228 |
HAMMER | 070 874 |
HAMMER | 070 940 |
HART | 371 463 |
IAP | 201-13221P |
IMEX | IMX 005500054701 |
IVECO | 0 0190 5290 |
IVECO | 0 0299 2027 |
IVECO | 0 9381 2488 |
IVECO | 0 9381 2506 |
IVECO | 000190 5290 |
IVECO | 000299 2027 |
IVECO | 00190 4749 |
IVECO | 00190 5290 |
IVECO | 00190 8520 |
IVECO | 00299 2027 |
IVECO | 009381 2488 |
IVECO | 009381 2506 |
IVECO | 0190 4749 |
IVECO | 0190 4749SP1 |
IVECO | 0190 5290 |
IVECO | 0190 8520 |
IVECO | 0190 8520SP1 |
IVECO | 0299 2027 |
IVECO | 09381 2488 |
IVECO | 09381 2506 |
IVECO | 09847 1635 |
IVECO | 190 4749 |
IVECO | 190 5290 |
IVECO | 190 8520 |
IVECO | 299 2027 |
IVECO | 9381 2488 |
IVECO | 9381 2506 |
IVECO | 9847 1635 |
IVECO | 9847 1635SP1 |
JPG | 5330400210 |
KAISHIN | KEFI30-k |
KAISHIN | KEIV01-k |
KAISHIN | KERE29-k |
KAWE | 989401 |
KM GERMANY | 069 0818 |
KM GERMANY | 69 0818 |
KRAFTVOLL | 03040035 |
LUCAS | LKCA470001 |
LUK | 500 0635 30 |
LUK | 500 1519 10 |
MAG | 360020019910 |
MAXGEAR | 61-5159 |
MDR | AIS-KEFI30 |
MDR | EXE-IVK2001 |
MEC-DIESEL | 900110 |
MOTAQUIP | VCK720 |
NEXUS | F1F040NX |
NISSA | 30502-00Q0A |
NISSA | 30502-00Q0B |
OPEL | 095507484 |
OPEL | 095511584 |
OPEL | 44 08 471 |
OPEL | 44 21 538 |
OPEL | 95507484 |
OPEL | 95511584 |
OPENPARTS | CLK9056.03 |
OPTIMAL | CS0845 |
Omnicraft | 2277565 |
Omnicraft | 2277703 |
Omnicraft | 2277720 |
Omnicraft | 2277884 |
Oyodo | 10S9020-OYO |
PE | 250.329-00A |
PROCODIS F | BE410 |
PROCODIS F | KTE455 |
PROCODIS F | KTE456 |
PROFIT | 2525-1088 |
RAICAM | RC2010 |
RAICAM | RC2050 |
RAICAM | RC2051 |
RAICAM | RC2052 |
RAICAM | RC2054 |
RAICAM | RC2081 |
RENAU | 50 10 639 033 |
RENAU | 74 20 811 639 |
RENAU | 82 01 108 206 |
RENAU | 82 01 246 083 |
RIDEX | 479C0331 |
SACHS | 3151 213 031 |
SACHS | 3151 600 529 |
SAMPA | 060.659 |
SAMPA | 062.464 |
SASIC | 5106008 |
STATIM | 100.290 |
STELLOX | 83-02225-SX |
STELLOX | 83-04526-SX |
STELLOX | 83-04530-SX |
STELLOX | 83-04589-SX |
STELLOX | 83-06034-SX |
Stark | SKCK-0100332 |
VALEO | 806507 |
VAUXH | 04408471 |
VAUXH | 04421538 |
VAUXH | 095507484 |
VAUXH | 095511584 |
VAUXH | 4408471 |
VAUXH | 4421538 |
VAUXH | 95507484 |
VAUXH | 95511584 |
WILMINK | WG2211091 |
WILMINK | WG2211152 |
WILMINK | WG2212216 |
WILMINK | WG2212955 |
WILMINK | WG2212994 |
WILMINK | WG2213010 |
WILMINK | WG2213011 |
WILMINK | WG2213181 |
WILMINK | WG2213182 |
WILMINK | WG2213229 |
WILMINK | WG2213238 |
WILMINK | WG2213239 |
WILMINK | WG2213565 |
WILMINK | WG2232836 |
WILMINK | WG2318843 |
IVECO
|
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
RENAULT TRUCKS
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprzęgło to jeden z najbardziej istotnych elementów pojazdu. Zasada jego działania nie należy do skomplikowanych. Wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje, że siłownik naciska na sprężynę sprzęgła przez łożysko oporowe i dochodzi do wysprzęglenia, które pozwala na zmianę przełożenia. By sprzęgło działało prawidłowo istotnym jest, by podzespoły z nim współpracujące były w odpowiednio dobrej kondycji.
Łożysko oporowe sprzęgła osadzone jest na osi sprzęgła samochodowego i pokonuje opór centralnej sprężyny sprzęgła (stąd nazwa). W branży podzespół ten określa się także niekiedy łożyskiem wyciskowym sprzęgła. Łożysko oporowe to element bezobsługowy, którego nie da się nasmarować, pozbyć się luzów, czy nawet sprawdzić stanu tego podzespołu.
Nie jest to jednak element, który ulega częstym usterkom. Niemniej jednak dochodzi niekiedy do awarii. Typowym objawem będzie m.in. chrobotanie z okolic napędu sprzęgła. Jeżeli dźwięki te będą zanikać w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła, to będzie to świadczyć o naturalnym zużyciu eksploatacyjnym łożyska oraz konieczności jego wymiany. Z wymianą nie należy zwlekać, bo może dojść do całkowitego zniszczenia łożyska, co uniemożliwi kierowcy zmianę biegów i tym samym dalszą jazdę.
Do usterek łożyska oporowego sprzęgła dochodzi przede wszystkim na skutek nieprawidłowego dociskania pedału sprzęgła, które nie pozwala na płynne odsunięcie tarczy sprzęgła od docisku. Ponadto trwałość tego podzespołu skraca zbyt długie trzymanie wciśniętego pedału sprzęgła np. podczas stania na światłach.
Od momentu założenia Febi Bilstein, z małego przedsiębiorstwa przekształcił się w jedną z największych firm na rynku części zamiennych i ma oddziały w więcej niż w 69 krajach. Asortyment marki Febi Bilstein obejmuje około 30 tysięcy części do samochodów, które są dostarczane do ponad 140 krajów na całym świecie.
Firma rozpoczęła historię w przemyśle motoryzacyjnym od produkcji śrub sprężynowych. Wystarczyło jednak zaledwie kilka lat, by z powodu dynamicznego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego, produkcja części zamiennych stała się priorytetowym obszarem działalności Febi Bilstein.
Każda z części do samochodów tej marki to produkt wysokiej jakości i trwałości. Firma nakłada wysokie wymagania na jakość produkowanych części samochodowych, zarówno we własnych zakładach, jak i w przedsiębiorstwach dostawców. Wszystkie części Febi Bilstein to elementy wspierane certyfikatem DIN ISO 9002.
Bogata oferta marki Febi Bilstein obejmuje aktualnie części silnika, elementy układu zawieszenia i układu kierowniczego, części układu hamulcowego, filtry do samochodu, części układu napędowego i chłodzenia oraz wiele innych, wysokiej jakości części samochodowych.