Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BORG BECK | 11175031 |
BORG BECK | HD5005 |
BORG BECK | L254 |
CORAM | C50 |
FEBI | 17517 |
GM | 90250658 |
GM | 90250663 |
GM | 90278910 |
GM | 90578343 |
INA | F2060716 |
INA | F2103022 |
INA | F210305 |
INA | F2103051 |
INA | F2103052 |
INA | F2294221 |
INA | F572078 |
INA | F575549 |
INA | F598102 |
JPG | 880668653 |
LUK | 500032010 |
MAPCO | 12701 |
OPEL | 0668650 |
OPEL | 0668652 |
OPEL | 0668653 |
OPEL | 668650 |
OPEL | 668652 |
OPEL | 668653 |
QUINTON HA | CCT314 |
RUV | 1304 |
SACHS | 3151175031 |
SKF | 445237BE |
SKF | VKC2215 |
TOPRAN | 201339 |
TRIPLEFIVE | N8041 |
VALEO | 357579 |
VALEO | R214 |
OPEL
|
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprzęgło to jeden z najbardziej istotnych elementów pojazdu. Zasada jego działania nie należy do skomplikowanych. Wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje, że siłownik naciska na sprężynę sprzęgła przez łożysko oporowe i dochodzi do wysprzęglenia, które pozwala na zmianę przełożenia. By sprzęgło działało prawidłowo istotnym jest, by podzespoły z nim współpracujące były w odpowiednio dobrej kondycji.
Łożysko oporowe sprzęgła osadzone jest na osi sprzęgła samochodowego i pokonuje opór centralnej sprężyny sprzęgła (stąd nazwa). W branży podzespół ten określa się także niekiedy łożyskiem wyciskowym sprzęgła. Łożysko oporowe to element bezobsługowy, którego nie da się nasmarować, pozbyć się luzów, czy nawet sprawdzić stanu tego podzespołu.
Nie jest to jednak element, który ulega częstym usterkom. Niemniej jednak dochodzi niekiedy do awarii. Typowym objawem będzie m.in. chrobotanie z okolic napędu sprzęgła. Jeżeli dźwięki te będą zanikać w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła, to będzie to świadczyć o naturalnym zużyciu eksploatacyjnym łożyska oraz konieczności jego wymiany. Z wymianą nie należy zwlekać, bo może dojść do całkowitego zniszczenia łożyska, co uniemożliwi kierowcy zmianę biegów i tym samym dalszą jazdę.
Do usterek łożyska oporowego sprzęgła dochodzi przede wszystkim na skutek nieprawidłowego dociskania pedału sprzęgła, które nie pozwala na płynne odsunięcie tarczy sprzęgła od docisku. Ponadto trwałość tego podzespołu skraca zbyt długie trzymanie wciśniętego pedału sprzęgła np. podczas stania na światłach.
JP Group to duńska firma motoryzacyjna, zajmująca się produkcją części samochodowych. Przedsiębiorstwo jest wszechstronnym producentem, kompleksowo zaspokajającym potrzeby kierowców samochodów osobowych i nie tylko. W asortymencie firmy znajdują się silniki oraz cały ich niezbędny osprzęt, a także m.in. elementy układu hamulcowego, sprzęgła, skrzynie biegów, amortyzatory, wahacze i wiele innych kluczowych autoczęści. Ponadto, stale rozbudowywana jest oferta w zakresie akcesoriów. W ofercie znajdują się wszelkie niezbędne w dzisiejszych samochodach: listwy, zawory czy uszczelki.
Przedsiębiorstwo JP Group jest znane z wysokiej jakości produktów. Obecnie części samochodowe JP Group śmiało można zaliczyć do autoczęści klasy premium. Pomimo wysokiej jakości i niezawodności, części JP Group są dostępne w przystępnych cenach. Głównym celem producenta jest tworzenie autoczęści o maksymalnej wytrzymałości. Dlatego też użytkownicy części samochodowych JP Group chwalą sobie ich trwałość, umożliwiającą wieloletnią eksploatację podzespołów.
JP Group to marka znana od dziesięcioleci. Początki jej działalności sięgają 1975 roku. Początkowo w fabrykach produkowano tylko gumowe części samochodowe. Z czasem oferta była coraz bardziej poszerzana. Dzisiaj części samochodowe JP Group to kilkanaście linii produkcyjnych oraz dziesiątki tysięcy referencji. Od początku działalności główna siedziba przedsiębiorstwa niezmiennie mieści się w Danii. Jednak zakres działania firmy jest o wiele większy. Producent posiada swoje oddziały na całym świecie, między innymi w Stanach Zjednoczonych.