Dodaj opinię
(26.06.2022)
Opinia wystawiona dla Łożysko oporowe LUK 500 0249 11
(09.06.2017)
Opinia wystawiona dla Łożysko oporowe LUK 500 0249 11
(19.11.2015)
Opinia wystawiona dla Łożysko oporowe LUK 500 1050 10
Producent | Numery OEM |
---|
AISIN | BT-112 |
AISIN | BT112 |
BORG BECK | HD 05889 |
BORG BECK | HD 5889 |
BORG BECK | HD05889 |
BORG BECK | HD5889 |
BORG BECK | L 858 |
BORG BECK | L858 |
FERODO | 614152 |
GM | 88969243 |
GM | 94853549 |
HBJAKOPART | J2402017 |
INA | F-561278 |
INA | F-572387.01 |
INA | F561278 |
INA | F57238701 |
KOYO | RCT3306SA |
NACHI | 50SCRN31P-1 |
NACHI | 50SCRN31P-4B |
NACHI | 50SCRN31P-4BIV |
NACHI | 50SCRN31P-5 |
NACHI | 50SCRN31P1 |
NACHI | 50SCRN31P4B |
NACHI | 50SCRN31P4BIV |
NACHI | 50SCRN31P5 |
NACHI | NP-50SCRN31P-4B |
NACHI | NP50SCRN31P4B |
SACHS | 3151 899 001 |
SACHS | 3151899001 |
SKF | VKC 3622 |
SKF | VKC3622 |
TIMKEN | 614043 |
TIMKEN | 614152 |
TOYOT | 31230-05010 |
TOYOT | 31230-05011 |
TOYOT | 31230-05012 |
TOYOT | 31230-12150 |
TOYOT | 31230-12160 |
TOYOT | 31230-12170 |
TOYOT | 31230-12171 |
TOYOT | 31230-12180 |
TOYOT | 31230-12181 |
TOYOT | 31230-12191 |
TOYOT | 31230-17010 |
TOYOT | 31230-17011 |
TOYOT | 31230-20140 |
TOYOT | 31230-52020 |
TOYOT | 3123005010 |
TOYOT | 3123005011 |
TOYOT | 3123005012 |
TOYOT | 3123012150 |
TOYOT | 3123012160 |
TOYOT | 3123012170 |
TOYOT | 3123012171 |
TOYOT | 3123012180 |
TOYOT | 3123012181 |
TOYOT | 3123012191 |
TOYOT | 3123017010 |
TOYOT | 3123017011 |
TOYOT | 3123020140 |
TOYOT | 3123052020 |
TOYOTA FAW | 31230-12191 |
TOYOTA FAW | 3123012191 |
TRIPLEFIVE | N 8097 |
TRIPLEFIVE | N8097 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprzęgło to jeden z najbardziej istotnych elementów pojazdu. Zasada jego działania nie należy do skomplikowanych. Wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje, że siłownik naciska na sprężynę sprzęgła przez łożysko oporowe i dochodzi do wysprzęglenia, które pozwala na zmianę przełożenia. By sprzęgło działało prawidłowo istotnym jest, by podzespoły z nim współpracujące były w odpowiednio dobrej kondycji.
Łożysko oporowe sprzęgła osadzone jest na osi sprzęgła samochodowego i pokonuje opór centralnej sprężyny sprzęgła (stąd nazwa). W branży podzespół ten określa się także niekiedy łożyskiem wyciskowym sprzęgła. Łożysko oporowe to element bezobsługowy, którego nie da się nasmarować, pozbyć się luzów, czy nawet sprawdzić stanu tego podzespołu.
Nie jest to jednak element, który ulega częstym usterkom. Niemniej jednak dochodzi niekiedy do awarii. Typowym objawem będzie m.in. chrobotanie z okolic napędu sprzęgła. Jeżeli dźwięki te będą zanikać w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła, to będzie to świadczyć o naturalnym zużyciu eksploatacyjnym łożyska oraz konieczności jego wymiany. Z wymianą nie należy zwlekać, bo może dojść do całkowitego zniszczenia łożyska, co uniemożliwi kierowcy zmianę biegów i tym samym dalszą jazdę.
Do usterek łożyska oporowego sprzęgła dochodzi przede wszystkim na skutek nieprawidłowego dociskania pedału sprzęgła, które nie pozwala na płynne odsunięcie tarczy sprzęgła od docisku. Ponadto trwałość tego podzespołu skraca zbyt długie trzymanie wciśniętego pedału sprzęgła np. podczas stania na światłach.
Firma LuK to światowy lider w produkcji części samochodowych dedykowanych układom przeniesienia napędu. Dzięki precyzyjnym procesom produkcji, nieustannym badaniom oraz wprowadzanym innowacjom technologicznym, auto części LuK zyskały miano niezawodnych i najwyższej jakości na rynku.
LuK od samego początku specjalizuje się w produkcji kompletnych zestawów sprzęgła do samochodów ciężarowych, samochodów osobowych, a także dostawczych i autobusów. Produkcja poszerzana jest nieustannie w kolejne komponenty dedykowane coraz szerszemu gronu samochodów. Firma posiada działy produkcyjne w USA, a także w kilku krajach na Starym Kontynencie.
Tajemnica sukcesu przedsiębiorstwa LuK polega na zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań przy produkcji części zamiennych, precyzyjnej, rygorystycznej wręcz kontroli jakości. Ponadto firmę charakteryzuje nieustanny rozwój i spore inwestycje w zaplecza badawcze.
Części zamienne LuK z powodzeniem stosuje się na wyposażeniu fabrycznym takich popularnych samochodów, jak AUDI, VW, BMW, Jaguar, Nissan, Fiat, Ford, Honda, Volvo. Ponadto części tej marki znajdziemy także na niezależnym rynku części zamiennych, gdzie LuK cieszy się naprawdę dużym powodzeniem.