- Średnica wewnętrzna [mm]: 36
- Średnica zewnętrzna [mm]: 69,4
- Wysokość [mm]: 26
- Długość [mm]: 84
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AISIN | BT-060 |
ASHUKI | 0600-1022 |
ASHUKI | T003-07 |
BBFREDLINE | 25TO019 |
BLUEPRINT | ADT33310 |
BLUEPRINT | ADT33354 |
DAIKI | BRG442 |
EXEDY | BRG442 |
GMB | GC06110 |
HBJAKOPART | J2402009 |
HBJAKOPART | J2402014 |
HBJAKOPART | J2402051 |
IAP | 201-17184 |
IAP | 204-17084 |
IAP | 204-17090 |
IAP | 204-17090E |
IAP | 204-17092 |
IAP | 204-17092E |
JAPANPAR | CF-214 |
JAPKO | 90214 |
LUK | 500 0715 60 |
LUK | 500 0759 60 |
LUK | 500069560 |
MDR | MCB-1214 |
NIPPARTS | J2402014 |
RUV | 2908 |
SACHS | 3151 876 001 |
SKF | VKC3584 |
STELLOX | 07-00639-SX |
TOYOT | 31230-20160 |
TOYOT | 31230-20170 |
TOYOT | 31230-44010 |
TOYOT | 3123033020 |
TOYOT | 3123044011 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprzęgło to jeden z najbardziej istotnych elementów pojazdu. Zasada jego działania nie należy do skomplikowanych. Wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje, że siłownik naciska na sprężynę sprzęgła przez łożysko oporowe i dochodzi do wysprzęglenia, które pozwala na zmianę przełożenia. By sprzęgło działało prawidłowo istotnym jest, by podzespoły z nim współpracujące były w odpowiednio dobrej kondycji.
Łożysko oporowe sprzęgła osadzone jest na osi sprzęgła samochodowego i pokonuje opór centralnej sprężyny sprzęgła (stąd nazwa). W branży podzespół ten określa się także niekiedy łożyskiem wyciskowym sprzęgła. Łożysko oporowe to element bezobsługowy, którego nie da się nasmarować, pozbyć się luzów, czy nawet sprawdzić stanu tego podzespołu.
Nie jest to jednak element, który ulega częstym usterkom. Niemniej jednak dochodzi niekiedy do awarii. Typowym objawem będzie m.in. chrobotanie z okolic napędu sprzęgła. Jeżeli dźwięki te będą zanikać w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła, to będzie to świadczyć o naturalnym zużyciu eksploatacyjnym łożyska oraz konieczności jego wymiany. Z wymianą nie należy zwlekać, bo może dojść do całkowitego zniszczenia łożyska, co uniemożliwi kierowcy zmianę biegów i tym samym dalszą jazdę.
Do usterek łożyska oporowego sprzęgła dochodzi przede wszystkim na skutek nieprawidłowego dociskania pedału sprzęgła, które nie pozwala na płynne odsunięcie tarczy sprzęgła od docisku. Ponadto trwałość tego podzespołu skraca zbyt długie trzymanie wciśniętego pedału sprzęgła np. podczas stania na światłach.
NSK to firma z bogatą historią, trwającą już od przeszło 100 lat. Przedsiębiorstwo zostało założone w 1916 roku. Miało to miejsce w Japonii i do dzisiaj główna siedziba firmy znajduje się w Tokio. Jednak zasięg działania NSK jest aktualnie o wiele szerszy. Od początku swojej działalności NSK specjalizuje się w produkcji łożysk. Producent oferuje liczne łożyska dla przemysłu i motoryzacji. Łożyska NSK to najwyższa jakościowa klasa światowa. W ofercie znajdują się łożyska kulowe do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, użytkowych, maszyn rolniczych i wielu innych pojazdów. Jednak to nie wszystko. Części samochodowe NSK to także elementy układu kierowniczego oraz układu elektronicznego. Przedsiębiorstwo stale się rozwija, poszerzając swoją ofertę o coraz to kolejne kategorie oraz referencje w ramach już istniejących kategorii. Części NSK przeznaczone są do samochodów azjatyckich, europejskich i amerykańskich. Przedsiębiorstwo współpracuje z licznymi producentami aut, głównie w Azji. Niemniej jednak łożyska oraz pozostałe auto części NSK trafiają również na aftermarket, jako części zamienne.