Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AISIN | BE-BM01 |
ASAM | 80220 |
BLUEPRINT | ADB113304 |
BMW | 21 51 1 200 627 |
BMW | 21 51 1 204 224 |
BMW | 21 51 1 204 419 |
BMW | 21 51 1 204 525 |
BMW | 21 51 1 207 275 |
BMW | 21 51 1 208 423 |
BMW | 21 51 1 223 168 |
BMW | 21 51 1 223 366 |
BMW | 21 51 1 225 203 |
BMW | 21 51 2 225 619 |
BMW | 21 51 7 521 471 |
FENOX | TP2106C3 |
FREY | 840200201 |
GMB | GC34110 |
HOLA | CHB258 |
KAMOKA | KC062 |
KAMOKA | KC076 |
KAMOKA | KC207 |
KAMOKA | KC219 |
KM GERMANY | 069 0447 |
KM GERMANY | 69 0447 |
KRAFTTECH | W16240D |
LORETT | RFV1118/L |
LUCAS | LKCA610002 |
LUK | 500 0035 10 |
LUK | 500 0037 20 |
MAPCO | 12640 |
MECARM | MR8101 |
MILES | GE16039 |
MTR | 12129322 |
MTR | 12129332 |
OSSCA | 20181 |
Omnicraft | 2277426 |
Omnicraft | 2277481 |
Omnicraft | 2277631 |
Omnicraft | 2277706 |
PATRON | PCE0065 |
PROCODIS F | BE200 |
PROCODIS F | BE202 |
PROCODIS F | KTE202 |
PROCODIS F | KTE203 |
PROCODIS F | KTE214 |
PROCODIS F | KTE215 |
PROCODIS F | KTE216 |
PROCODIS F | KTE219 |
PROCODIS F | KTE222 |
PROFIT | 2530-3004 |
QUINTON HA | CCT141 |
QUINTON HA | CCT334 |
RIDEX | 479C0103 |
RIDEX | 48R0003 |
SACHS | 3151 047 331 |
SACHS | 3151 231 031 |
SKF BRAZIL | VKC 2120 |
SKF | VKC 2120 |
SKF | VKC 2151 |
STELLOX | 07-00140-SX |
STELLOX | 07-00607-SX |
SWAG | 20 91 1697 |
Stark | SKCK-0100102 |
Stark | SKR-2250002 |
TRIALLI | CT 106 |
TRIALLI | CT 107 |
TRIALLI | FR 793 |
TTC | 08.23.132 |
VALEO | 358250 |
VEMA | 9030 |
VEMA | 9032 |
WILMINK | WG2210568 |
WILMINK | WG2210569 |
WILMINK | WG2210945 |
WILMINK | WG2210949 |
WILMINK | WG2210951 |
WILMINK | WG2210952 |
WILMINK | WG2210970 |
WILMINK | WG2210977 |
WILMINK | WG2211024 |
WILMINK | WG2211025 |
WILMINK | WG2211026 |
WILMINK | WG2211027 |
WILMINK | WG2211029 |
WILMINK | WG2211030 |
WILMINK | WG2211099 |
WILMINK | WG2211581 |
WILMINK | WG2211582 |
WILMINK | WG2211824 |
WILMINK | WG2211825 |
WILMINK | WG2211826 |
WILMINK | WG2211834 |
WILMINK | WG2211835 |
WILMINK | WG2211912 |
WILMINK | WG2211917 |
WILMINK | WG2211919 |
WILMINK | WG2212205 |
WILMINK | WG2212222 |
WILMINK | WG2212244 |
WILMINK | WG2212262 |
WILMINK | WG2212263 |
WILMINK | WG2212265 |
WILMINK | WG2212369 |
WILMINK | WG2212507 |
WILMINK | WG2212553 |
WILMINK | WG2232956 |
WXQP | 260171 |
ZEKKERT | KS-6030 |
ZEKKERT | KS-6045 |
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprzęgło to jeden z najbardziej istotnych elementów pojazdu. Zasada jego działania nie należy do skomplikowanych. Wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje, że siłownik naciska na sprężynę sprzęgła przez łożysko oporowe i dochodzi do wysprzęglenia, które pozwala na zmianę przełożenia. By sprzęgło działało prawidłowo istotnym jest, by podzespoły z nim współpracujące były w odpowiednio dobrej kondycji.
Łożysko oporowe sprzęgła osadzone jest na osi sprzęgła samochodowego i pokonuje opór centralnej sprężyny sprzęgła (stąd nazwa). W branży podzespół ten określa się także niekiedy łożyskiem wyciskowym sprzęgła. Łożysko oporowe to element bezobsługowy, którego nie da się nasmarować, pozbyć się luzów, czy nawet sprawdzić stanu tego podzespołu.
Nie jest to jednak element, który ulega częstym usterkom. Niemniej jednak dochodzi niekiedy do awarii. Typowym objawem będzie m.in. chrobotanie z okolic napędu sprzęgła. Jeżeli dźwięki te będą zanikać w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła, to będzie to świadczyć o naturalnym zużyciu eksploatacyjnym łożyska oraz konieczności jego wymiany. Z wymianą nie należy zwlekać, bo może dojść do całkowitego zniszczenia łożyska, co uniemożliwi kierowcy zmianę biegów i tym samym dalszą jazdę.
Do usterek łożyska oporowego sprzęgła dochodzi przede wszystkim na skutek nieprawidłowego dociskania pedału sprzęgła, które nie pozwala na płynne odsunięcie tarczy sprzęgła od docisku. Ponadto trwałość tego podzespołu skraca zbyt długie trzymanie wciśniętego pedału sprzęgła np. podczas stania na światłach.