Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 0060806065 |
ALFA | 46821337 |
ALFA | 60806065 |
ALFA | 60816970 |
BLUEPRINT | ADL143307 |
DELPHI | HD05165 |
FIAT | 46821337 |
FIAT | 7628556 |
FIAT | 7628856 |
KAWE | 990152 |
LANCIA | 46821337 |
LANCIA | 7628856 |
LORETT | CR1149 |
LUK | 500 0401 10 |
LUK | 500 0401 30 |
LUK | 500040110 |
LUK | 500040130 |
NK | 122320 |
NK | 129944 |
QUINTON HA | CCT407 |
RUV | 1817 |
SACHS | 3151 837 001 |
SACHS | 3151 837 002 |
SACHS | 3151837001 |
SACHS | 3151837002 |
SKF | VKC2501 |
VALEO | 833206 |
ALFA ROMEO
|
FIAT
|
LANCIA
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Łożysko oporowe KM GERMANY 069 1417 | KM GERMANY | Brak ceny |
Łożysko oporowe KAWE 990152 | KAWE | Brak ceny |
NK 129944 | NK | Brak ceny |
Sprzęgło - komplet LUK 622 1597 00 | LUK | 299,00 zł |
Sprzęgło - komplet LUK 622 1593 00 | LUK | 455,00 zł |
Sprzęgło - komplet LUK 622 0821 00 | LUK | 228,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprzęgło to jeden z najbardziej istotnych elementów pojazdu. Zasada jego działania nie należy do skomplikowanych. Wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje, że siłownik naciska na sprężynę sprzęgła przez łożysko oporowe i dochodzi do wysprzęglenia, które pozwala na zmianę przełożenia. By sprzęgło działało prawidłowo istotnym jest, by podzespoły z nim współpracujące były w odpowiednio dobrej kondycji.
Łożysko oporowe sprzęgła osadzone jest na osi sprzęgła samochodowego i pokonuje opór centralnej sprężyny sprzęgła (stąd nazwa). W branży podzespół ten określa się także niekiedy łożyskiem wyciskowym sprzęgła. Łożysko oporowe to element bezobsługowy, którego nie da się nasmarować, pozbyć się luzów, czy nawet sprawdzić stanu tego podzespołu.
Nie jest to jednak element, który ulega częstym usterkom. Niemniej jednak dochodzi niekiedy do awarii. Typowym objawem będzie m.in. chrobotanie z okolic napędu sprzęgła. Jeżeli dźwięki te będą zanikać w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła, to będzie to świadczyć o naturalnym zużyciu eksploatacyjnym łożyska oraz konieczności jego wymiany. Z wymianą nie należy zwlekać, bo może dojść do całkowitego zniszczenia łożyska, co uniemożliwi kierowcy zmianę biegów i tym samym dalszą jazdę.
Do usterek łożyska oporowego sprzęgła dochodzi przede wszystkim na skutek nieprawidłowego dociskania pedału sprzęgła, które nie pozwala na płynne odsunięcie tarczy sprzęgła od docisku. Ponadto trwałość tego podzespołu skraca zbyt długie trzymanie wciśniętego pedału sprzęgła np. podczas stania na światłach.