- Szerokość nominalna [mm]: 34
Dodaj opinię
(13.01.2020)
Opinia wystawiona dla Łożysko oporowe
(21.03.2013)
Opinia wystawiona dla Łożysko oporowe VALEO 355562
Producent | Numery OEM |
---|
AISIN | BE-RE02 |
AISIN | BERE02 |
AISIN | BM-002 |
AISIN | BM002 |
ASHIKA | 90-01-119 |
ASHIKA | 90-05-591 |
ASHIKA | 9001119 |
ASHIKA | 9005591 |
BLUEPRINT | ADC43315 |
BLUEPRINT | ADN13326 |
DACIA | 7700102781 |
DELPHI | HD05971 |
EXEDY | BRG782 |
EXEDY | BRG856 |
HBJAKOPART | J2401004 |
HBJAKOPART | J2401035 |
HBJAKOPART | J2405009 |
JAPANPAR | CF-591 |
JAPANPAR | CF591 |
JAPKO | 90591 |
LADA | 7700102781 |
LORETT | CR1212 |
LUK | 500 0711 60 |
LUK | 500 0756 30 |
LUK | 500 0758 10 |
LUK | 500071160 |
LUK | 500075630 |
LUK | 500075810 |
MAPCO | 12100 |
MITSUBISHI | M819939 |
NIPPARTS | J2405011 |
NK | 123908 |
NPS | M240I12 |
NTN | BAC340NY18 |
QUINTON HA | CCT576 |
RENAU | 7700102781 |
RENAU | 7700870067 |
RENAU | 7700870859 |
RENAU | 7701041850 |
RUV | 1510 |
SACHS | 3151 600 520 |
SACHS | 3151 998 701 |
SACHS | 3151600520 |
SACHS | 3151600594 |
SACHS | 3151998701 |
SASIC | 5354001 |
SKF | VKC2433 |
VOLVO | 30813705 |
VOLVO | 30813705.8 |
VOLVO | 308137058 |
VOLVO | 30819939 |
VOLVO | 30819939.7 |
VOLVO | 308199397 |
VOLVO | 30874144 |
DACIA
|
MITSUBISHI
|
RENAULT
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprzęgło to jeden z najbardziej istotnych elementów pojazdu. Zasada jego działania nie należy do skomplikowanych. Wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje, że siłownik naciska na sprężynę sprzęgła przez łożysko oporowe i dochodzi do wysprzęglenia, które pozwala na zmianę przełożenia. By sprzęgło działało prawidłowo istotnym jest, by podzespoły z nim współpracujące były w odpowiednio dobrej kondycji.
Łożysko oporowe sprzęgła osadzone jest na osi sprzęgła samochodowego i pokonuje opór centralnej sprężyny sprzęgła (stąd nazwa). W branży podzespół ten określa się także niekiedy łożyskiem wyciskowym sprzęgła. Łożysko oporowe to element bezobsługowy, którego nie da się nasmarować, pozbyć się luzów, czy nawet sprawdzić stanu tego podzespołu.
Nie jest to jednak element, który ulega częstym usterkom. Niemniej jednak dochodzi niekiedy do awarii. Typowym objawem będzie m.in. chrobotanie z okolic napędu sprzęgła. Jeżeli dźwięki te będą zanikać w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła, to będzie to świadczyć o naturalnym zużyciu eksploatacyjnym łożyska oraz konieczności jego wymiany. Z wymianą nie należy zwlekać, bo może dojść do całkowitego zniszczenia łożyska, co uniemożliwi kierowcy zmianę biegów i tym samym dalszą jazdę.
Do usterek łożyska oporowego sprzęgła dochodzi przede wszystkim na skutek nieprawidłowego dociskania pedału sprzęgła, które nie pozwala na płynne odsunięcie tarczy sprzęgła od docisku. Ponadto trwałość tego podzespołu skraca zbyt długie trzymanie wciśniętego pedału sprzęgła np. podczas stania na światłach.
Valeo to niezależna grupa przemysłowa, która jest obecnie liderem w branży motoryzacyjnej. Firma zaopatruje w części zamienne niemal cały świat. Najlepiej oddadzą to liczby – marka Valeo reprezentowana jest w 26 krajach, posiada 128 zakładów produkcyjnych, 9 centrów dystrybucyjnych oraz ponad 60 centr badawczych.
Firma rozpoczęła działalność od produkcji klocków hamulcowych do samochodów osobowych. Pierwsze sukcesy pozwoliły przedsiębiorstwu na poczynienie sporych inwestycji, co poskutkowało poszerzeniem asortymentu m.in. o kompletne zestawy sprzęgła, a w dalszych latach także innych części samochodowych.
Wraz z upływem czasu i licznymi sukcesami marka Valeo skierowała się ku globalizacji. Części samochodowe Valeo bardzo szybko stały się topowym wyborem zarówno pośród profesjonalistów jak i amatorów. Asortyment części zamiennych Valeo obejmuje aktualnie dziesiątki tysięcy różnych elementów dedykowanych głównie samochodom osobowym. Części samochodowe tej marki są wykorzystywane przez wiodących producentów samochodów w Ameryce (Ford, Chrysler, General Motors), Niemczech (BMW, Volkswagen, Porsche, MAN), Francji (Citroen, Renault), Japonii (Honda, Nissan, Toyota, Mitsubishi), Włoszech (Fiat, Iveco) i nie tylko.