- Lokalizacja w aucie: Oś przednia
- Ciężar [kg]: 0,8
- Ilość montowana w aucie: 2
- Średnica wewnętrzna [mm]: 14
- Rodzaj mocowania: Łożysko gumowo-metalowe
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez łożyska kulkowego
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 5Q0412331D |
FEBI | 40171 |
FEBI | 45497 |
FEBI | 45529 |
MEYLE | 100 412 0141 |
MEYLE | 100 412 2041 |
MEYLE | 100 641 0141 |
MEYLE | 100 641 2041 |
SEAT | 5Q0412331C |
SKODA | 5Q0412331C |
SKODA | 5QD412331A |
VW | 5Q0412331C |
VW | 5Q0412331D |
VW | 5QD412331A |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Mocowanie amortyzatora QUINTON HAZELL EMR4913 | QUINTON HAZELL | Brak ceny |
Mocowanie amortyzatora BIRTH 52703 | BIRTH | Brak ceny |
Mocowanie amortyzatora OCAP 8400434 | OCAP | Brak ceny |
BORSEHUNG 44121779505 | BORSEHUNG | Brak ceny |
Mocowanie amortyzatora BORSEHUNG B17903 | BORSEHUNG | 67,00 zł |
Mocowanie amortyzatora FEBEST VWSS-B8F-KIT | FEBEST | 228,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Mocowanie amortyzatora samochodowego to element układu zawieszenia, który podobnie jak pozostałe części eksploatacyjne pojazdu zużywa się wraz z postępującym przebiegiem auta. Jeżeli z okolic zawieszenia do kabiny docierają zgrzyty, to problem może dotyczyć właśnie mocowania amortyzatora. Wówczas konieczna jest jego wymiana.
Wraz z upływem czasu i kolejnych przejechanych kilometrów następuje naturalne zużycie tulei gumowych, które wykorzystuje się w mocowaniu amortyzatora. Prędzej czy później luz staje się na tyle duży, że dochodzi do coraz gorszej pracy tego elementu i tym samym do kabiny kierowcy docierają coraz większe stuki.
Typowy objaw usterki mocowania amortyzatora to właśnie stosunkowo delikatne strzelanie gumy spowodowane trwałym uszkodzeniem łożysk w mocowaniu amortyzatora. Strzelanie gumy będzie objawiać się przede wszystkim podczas kręcenia kierownicą. Można to w łatwy sposób sprawdzić stojąc samochodem w miejscu. Awaria często objawia się ponadto podczas wymiany amortyzatorów samochodowych.
Awarii mocowania amortyzatora nie należy bagatelizować i odwlekać wymiany w czasie. Niestety stosunkowo delikatne stuki z okolic zawieszenia mogą bowiem okazać się bardzo kosztowne, jeżeli będziemy zbyt długo zwlekać z wymianą. Mocowania powinny być zawsze wymieniane parami na jednej osi. Ponadto nie zapominajmy, że wymiana kompletnego mocowania jest niezbędna przy każdej wymianie amortyzatora, niezależnie od stanu mocowania. Niestety tylko taki zabieg gwarantuje kierowcy optymalny poziom komfortu i bezpieczeństwa jazdy samochodem.
Vika to europejski producent części samochodowych, w ostatnich latach znacząco zyskujący na popularności. Firma zajmuje się produkcją auto części na rynek części zamiennych. Niemniej mechanicy i użytkownicy doceniają jakość podzespołów, która często dorównuje jakości elementów oryginalnych.
Części zamienne Vika to podzespoły do aut wyprodukowanych przez niemiecką grupę Volkswagen. W ofercie znajdziemy liczne części Vika kompatybilne z nowymi i starymi Volkswagenami, a także samochodami takich marek zależnych, jak: Skoda, Seat, czy Audi.
Dominującą pozycję w katalogu zajmują części silnika Vika. Poza kluczowymi częściami jednostki napędowej, producent oferuje również liczne paski napędowe i filtry. W asortymencie znajdują się wszelkiego typu filtry samochodowe. Vika produkuje również liczne części układu zawieszenia i kierowniczego. Za wysoko jakościowe uznaje się amortyzatory, wahacze i drążki kierownicze tej marki. Ponadto z roku na rok poszerza się lista części hamulcowych oferowanych przez firmę Vika.
Producent już dzisiaj posiada bogatą ofertę dla kierowców samochodów Volkswagen, Seat, Audi i Skoda. Niemniej oferta jest nieustannie powiększana, aby zaspokoić potrzeby wszystkich kierowców europejskich.