Marka Sailun powstała w 2002 roku w Chinach na terenie Narodowej Ekonomicznej i Technologicznej Strefy w miejscowości Qingdao. W kwietniu 2003 roku rozpoczęła się budowa pierwszej fabryki, a zakład powstał w ciągu niecałych dziewięciu miesięcy. Pod koniec roku na rynek wypuszczono już pierwsze opony marki Sailun. Fabryka rozwinęła się tak szybko, że w swoje produkty zaczęła zaopatrywać Europę czy Azję. Niedługo później opony chińskiego producenta trafiły również do Ameryki oraz Afryki. Dziś ekspansja firmy obejmuje już cały świat.
W 2006 roku firma zaprojektowała nowe logo przedstawiające graficzny zarys opony i fragment koła samochodu. Lewa część symbolizuje ziemię, a prawa wiatr i fale. Ponadto litera „C” jest symbolem słowa „communication”, czyli „komunikacja”. To dla szefów chińskiej marki jest podstawowym celem postawionym przed jej produktami. Zaspokajanie potrzeb najbardziej wymagających kierowców jest dla tej marki priorytetem.
Sailun pragnie nieustannego rozwoju, czego dowodem jest inwestowanie ponad 30% swoich źródeł finansowych w badania dotyczące produkowanego ogumienia. Dziś ta chińska marka wytwarza około 13 mln sztuk ogumienia w ciągu roku. W fabrykach produkowane są opony do samochodów osobowych, dostawczych, terenowych i ciężarowych. Wyroby objęte są gwarancją producenta i posiadają wszelkie certyfikaty jakości dotyczące produkcji ogumienia.