Dodaj opinię
(17.06.2019)
Od zawsze jeździłem samochodami, które nie zawsze był w pełni sprawne i perfekcyjnie sterowane. Dlatego, na początku nie wiedziałem nawet, że w moim BMW pojawił się problem z podwoziem. To, że z samochodem dzieje się coś złego wyczułem dopiero, gdy podczas szybkiej jazdy pojawił się charakterystyczne stuki. Obawiając się najgorszego wstąpiłem do najbliższego warsztatu samochodowego. Na miejscu okazało się, że konieczna jest wymiana Osprzętu sprężyny resora, który odpowiada za stabilność podłoża. Z powagi sytuacji zdałem sobie sprawę kiedy mechanik powiedział mi, że ostateczne zaniedbanie może doprowadzić do unieruchomienia auta. Zdecydowałem się więc na zakup osprzętu sprężyny firmy Lemforder i problem został zażegnany. Z czystym sumieniem mogę polecić wszystkim, dla których najważniejsza jest jakość i bezpieczeństwo.
Opinia wystawiona dla Osprzęt sprężyny / resora LEMFÖRDER 1695601
Producent | Numery OEM |
---|
LEMFO | 524 000 443 |
MERCE | 140 321 09 84 |
MERCE | A 140 321 09 84 |
MEYLE | 014 032 0044 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprężyny zawieszenia to jeden z najważniejszych elementów układu zawieszenia samochodowego. Ich rola jest bardzo istotna zarówno dla przedniej, jak i tylnej osi pojazdu. Przy odpowiedniej eksploatacji podzespoły te potrafią służyć kierowcy długi czas, ale po pewnym przebiegu przychodzi czas na ich wymianę.
Podstawowym zadaniem sprężyny zawieszenia nie jest tłumienie drgań (to rola amortyzatorów samochodowych), ale gwarancja odpowiedniej sprężystości podwozia samochodu. Jazda autem bez sprężyn jest więc po prostu niemożliwa – czyli zupełnie inaczej niż w przypadku, gdy dojdzie do awarii amortyzatorów.
Budowa sprężyn zawieszenia jest stosunkowo prosta. To element układu zawieszenia zupełnie odkryty, który nie posiada żadnych mechanizmów wewnętrznych. To w zasadzie zwykły, zwinięty kawałek drutu, którego najważniejsze parametry to ilość zwojów, ich zagęszczenie oraz długość całej sprężyny zawieszenia.
Rozpoznanie awarii sprężyny zawieszenia nie należy do łatwych (głównie z powodu przyzwyczajenia się kierowcy do mniejszego komfortu jazdy samochodem). Do typowych objawów należy zaliczyć niecodzienne stuki podczas dodawania gazu lub hamowania a także w trakcie jazdy samochodem po nierównej drodze.
Sprężyny zawieszenia, podobnie jak w przypadku amortyzatorów, wymieniamy parami, po obu stronach jednej osi samochodu. Taka wymiana ma na celu uniknięcie sytuacji, w której samochód przechyla się na jedną stronę – nowa sprężyna jest w stanie zapewnić zupełnie inne warunki pracy niż stara, zużyta sprężyna zawieszenia.
Lemforder to popularna na rynku motoryzacyjnym firma, oferująca szeroki wybór podzespołów do samochodów pochodzących od większości europejskich koncernów. Główną kategorią w ofercie marki są różnego rodzaju elementy zawieszenia w samochodach osobowych oraz dostawczych. Są to wysokiej klasy części zamienne, takie jak: wahacze, sworznie wahacza, tuleje wahacza czy łączniki stabilizatora. Lemforder jest również renomowanym dostawcą części przeznaczonych na pierwszy montaż u takich producentów jak Audi, BMW, Lamborghini czy Mercedes.
Za datę powstania firmy możemy uznać rok 1947. Wtedy to ojciec z synem otworzyli rodzinny biznes, który z czasem zaczął zyskiwać popularność na rynku lokalnym. Dalszy rozwój firmy pozwolił na otworzenie produkcji na rynek międzynarodowy. To wydarzenie miało miejsce już w 1963 roku. Obecnie marka jest częścią ZF Group - ogromnego koncernu zrzeszającego liczne marki oferujące części samochodowe znakomitej jakości.
Oferta Lemforder kojarzona jest głównie z częściami zawieszenia. Oprócz tego pod logiem marki sprzedawane są również takie części jak wałki kardana, osłony przeciwpyłowe, hydraulika samochodowa i układy hamulcowe, paski napędowe, oleje silnikowe oraz płyny zapobiegające zamarzaniu i płyny hydrauliczne. Wieloletnie doświadczenie, innowacyjne rozwiązania i staranne badania sprawiają, że części od Lemforder cieszą się ogromną popularnością wśród tysięcy kierowców.