- Wirnik oporowy [Ohm]: 1000
- Prędkość obrotowa do [1/min]: 6700
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ANGLI | 3241-A |
AUDI | 026 905 225 |
AUDI | 035 905 225 |
BOSCH | 1 234 332 242 |
BOSCH | 1 234 332 348 |
BREMI | 9063 |
BREMI | 9098 |
EFI AUTOMO | 160605 |
FACET | 3.7573/16RS |
GM | 93 150 911 |
INTER | 48730S |
INTER | 48870S |
KW | 906 116R |
LUCAS_ELEC | DRB 467 |
LUCAS_ELEC | DRB 501 |
VALEO | 2 590 907 |
VALEO | 243978 |
VALEO | B 924 |
VALEO | CD 027 |
VW | 026 905 225 |
VW | 035 905 225 |
AUDI
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rozdzielacz zapłonu to kluczowy element układu zapłonowego w pojazdach z silnikami o zapłonie iskrowym. Standardowy rozdzielacz składa się z rozdzielacza właściwego oraz przerywacza. Mowa tutaj jednak o sprzęcie mechanicznym, natomiast obecnie producenci samochodów wykorzystują zwykle rozwiązania elektroniczne. W układach zapłonu iskrowego rozdzielacz stanowi etap pośredni dla drogi iskry, powstałej w celu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej. Rolą rozdzielacza jest umożliwienie przekazania iskry z cewki, gdzie powstała, do świecy połączonej z cylindrem. W odpowiednim momencie rozdzielacz odłącza przepływ, uniemożliwiając transfer iskry.
Klasyczne rozdzielacze starszego typu, jak i nowoczesne urządzenia odpowiedzialne za przekazywanie iskry są podatne na uszkodzenia. Ze względu na swoją budowę dość często ulegają uszkodzeniom mechanicznym, będącym efektem wstrząsów i mocnych drgań. Ponadto, problemy z rozdzielaczem zapłonu niejednokrotnie dotyczą przepaleń w stykach elektrycznych. Awaria rozdzielacza bywa konsekwencją uszkodzenia innego elementu układu zapłonowego.
Niestety, kontrola sprawności rozdzielacza zapłonu nie jest prosta. Ze względu na brak odpowiednich złączy, nie istnieje możliwość bezpośredniego podpięcia urządzeń diagnostycznych. Sprawność rozdzielacza określa się poprzez ocenę napięć i oporów w sąsiednich obwodach. Diagnozę należy przeprowadzić, gdy występują nieprawidłowości w pracy układu zapłonowego, natomiast niesprawność cewek i świec została wykluczona. Zwlekanie z interwencją może się zakończyć całkowitym zatrzymaniem pracy silnika.
EPS to włoska marka, obecna na rynku od kilkudziesięciu lat. Należy ona do posiadającej jeszcze dłuższy staż – firmy Facet. Włoskie przedsiębiorstwo Facet zostało założone już w 1946 roku. W fabrykach producenta powstają rozmaite części samochodowe. Natomiast auto części EPS to przede wszystkim czujniki samochodowe. Mowa tutaj w zasadzie o wszystkich czujnikach, które montuje się w nowoczesnych pojazdach mechanicznych. Firma posiada w asortymencie czujniki temperatury, układu zapłonowego, ciśnienia w oponach, paliwa i wiele więcej. Coraz więcej pozycji w katalogu zajmują również sondy lambda. Każdego roku w wymienionych kategoriach, oraz w wielu innych, przybywa nowych pozycji. Jednak to nie wszystko. Przedsiębiorstwo stale się rozwija, wprowadzając do oferty również nowe produkty. Tym samym dzisiaj części samochodowe EPS to także części układu hamulcowego oraz elementy odpowiadające w samochodzie za chłodzenie silnika. Liczba referencji w katalogu EPS wynosi dzisiaj niemal 5000.
EPS to renomowana marka czujników samochodowych, która oferuje również inne wartościowe auto części. Włoski producent dba o jakość podzespołów, które przed dopuszczeniem do sprzedaży są szczegółowo sprawdzane pod względem niezawodności i bezpieczeństwa.