Dodaj opinię
(25.10.2014)
Opinia wystawiona dla Palec rozdzielacza FACET 38002
(28.02.2014)
Opinia wystawiona dla Palec rozdzielacza FACET 37560RS
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 115 44 05 011 00/02 |
ALFA | 60723008 |
ALFA | 60752000 |
ANGLI | 3223-A |
AUDI | 035 905 225 B |
AUDI | 055 905 225 B |
BMW | 12 11 1 272 144 |
BORGW BERU | 0 300 900 085 |
BORGW BERU | 0 300 900 088 |
BORGW BERU | EVL 085 |
BORGW BERU | EVL 088 |
BOSCH | 1 234 332 300 |
BOSCH | 1 234 332 301 |
BOSCH | 1 234 332 309 |
BOSCH | 1 234 332 359 |
BOSCH | 1 234 335 300 |
BOSCH | 1 987 482 611 |
BREMI | 9082 |
BREMI | 9082 SB |
EFI AUTOMO | 160615 |
EPS | 1.406.055R |
GM | 90 141 495 |
HELLA | QC 9580 |
INTER | 47160S |
KW | 906 055R |
LUCAS_ELEC | DRB 464 |
LUCAS_ELEC | DRB 473 |
MERCE | 0001583431 |
MERCE | A 000 158 34 31 |
OPEL | 12 12 216 |
PEUGE | 5937.31 |
PORSC | 931 602 906 00 |
QUINTON HA | XR113 |
SAAB | 75 19 309 |
SEAT | 055 905 225 B |
SKODA | 115 911 400 |
VALEO | 2 590 900 |
VALEO | 343917 |
VALEO | B 917 |
VALEO | CD 020 |
VOLVO | 1336240 |
VOLVO | 13362405 |
VOLVO | 1336241 |
VOLVO | 13362413 |
VW | 026 905 225 1 |
VW | 035 905 225 B |
VW | 055 905 225 B |
ALFA ROMEO
|
AUDI
|
BMW
|
MERCEDES-BENZ
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
PUCH
|
SAAB
|
SEAT
|
VOLVO
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rozdzielacz zapłonu to kluczowy element układu zapłonowego w pojazdach z silnikami o zapłonie iskrowym. Standardowy rozdzielacz składa się z rozdzielacza właściwego oraz przerywacza. Mowa tutaj jednak o sprzęcie mechanicznym, natomiast obecnie producenci samochodów wykorzystują zwykle rozwiązania elektroniczne. W układach zapłonu iskrowego rozdzielacz stanowi etap pośredni dla drogi iskry, powstałej w celu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej. Rolą rozdzielacza jest umożliwienie przekazania iskry z cewki, gdzie powstała, do świecy połączonej z cylindrem. W odpowiednim momencie rozdzielacz odłącza przepływ, uniemożliwiając transfer iskry.
Klasyczne rozdzielacze starszego typu, jak i nowoczesne urządzenia odpowiedzialne za przekazywanie iskry są podatne na uszkodzenia. Ze względu na swoją budowę dość często ulegają uszkodzeniom mechanicznym, będącym efektem wstrząsów i mocnych drgań. Ponadto, problemy z rozdzielaczem zapłonu niejednokrotnie dotyczą przepaleń w stykach elektrycznych. Awaria rozdzielacza bywa konsekwencją uszkodzenia innego elementu układu zapłonowego.
Niestety, kontrola sprawności rozdzielacza zapłonu nie jest prosta. Ze względu na brak odpowiednich złączy, nie istnieje możliwość bezpośredniego podpięcia urządzeń diagnostycznych. Sprawność rozdzielacza określa się poprzez ocenę napięć i oporów w sąsiednich obwodach. Diagnozę należy przeprowadzić, gdy występują nieprawidłowości w pracy układu zapłonowego, natomiast niesprawność cewek i świec została wykluczona. Zwlekanie z interwencją może się zakończyć całkowitym zatrzymaniem pracy silnika.
Włoskie przedsiębiorstwo Facet to producent części do samochodów, który specjalizuje się w produkcji elementów do silnika, częściach do układu zapłonowego i różnych czujników samochodowych. Części Facet pasują do wszystkich marek samochodów europejskich, japońskich i koreańskich.
Firma produkuje zarówno oryginalne części samochodowe, na przykład do samochodów Fiat, Alfa Romeo i Iveco oraz komponenty na niezależny rynek części zamiennych. Części samochodowe Facet można kupić w ponad 100 krajach świata. Firma mocno rozwija sieć dystrybucji, dlatego jej produkty zostały szeroko rozpowszechnione w punktach sprzedaży i warsztatach, a także w Internecie.
Pośród części marki Facet znajdziecie m.in. różnego rodzaju czujniki elektryczne, elementy układu zapłonowego, części do układu chłodzenia, sondy lambda, elementy osprzętu silnika spalinowego oraz wiele innych części zamiennych. Wszystkie z nich charakteryzuje stosunkowo wysoka jakość i trwałość.