- Dopuszczony dla rodzaju pojazdu: Samochód osobowy
- Materiał: Poliester
- Materiał: Polichloropren (neopren)
- Kolor: Czarny
- Szerokość [mm]: 11,9
- Długość [mm]: 876
- Długość zewnętrzna [mm]: 886
- Kąt [°]: 36
Dodaj opinię
(25.03.2021)
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy GATES 6272MC
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 1 987 947 671 |
CONTI | 11,2X875 |
CONTI | 11,2X875LD |
CONTI | 11,9X876 |
CONTI | 11,9X876LD |
CONTI | 6578711 |
CONTI | 6587385 |
CONTI | 6588195 |
DAYCO | 11A0875C |
DAYCO | 11A0876C |
DAYCO | 15345L |
DAYCO | 7856 |
DAYCO | 7856D |
FLENNOR | A5204 |
FORD | 6107712 |
FORD | 6146161 |
FORD | 83HF6C301AA |
FORD | 84HF6C301BA |
HAVAM | VS 1576 |
HUTCHINSON | AV 11 865 (LA 875) |
HUTCHINSON | AV 11 LA 875 |
HUTCHINSON | AV 11.9 876 (LA 876) |
HUTCHINSON | AV 11.9 LA 876 |
MAG | 340201000875 |
MIN | PWHT876 |
Motorcraft | EJD88 |
OPTI | AVX 11,9 X 876 TM |
OPTI | AVX 11,9 X 876 |
QUINTON HA | QBF875 |
ROULUNDS | 2A0875 |
ROULUNDS | 2A0876 |
UNI | GCB50876 |
VEYANCE | 1190876 |
VEYANCE | 11AV0875 |
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.
Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.
Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach, nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.
Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.
Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.
Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.
Przedsiębiorstwo Gates Company powstało w 1911 roku w USA. Firma zasłynęła w przemyśle motoryzacyjnym z wyprodukowania pierwszego na świecie paska klinowego, który został opracowany przez brata założyciela marki. Nowy produkt stosunkowo szybko wszedł do masowej produkcji, a Gates od tego czasu jest liderem w produkcji pasków klinowych i pasków rozrządu do samochodów.
Firma Gates jest jednym z największych na świecie dostawców oryginalnych auto części dla różnych marek samochodów. Pod marką Gates produkuje się ponadto części zamienne dla rynku wtórnego w jakości części oryginalnych. Główną cechą charakterystyczną firmy jest produkcja wysokiej jakości oraz niezawodność oferowanych podzespołów.
Firma Gates oficjalnie zaopatruje rynki części zamiennych w prawie dwudziestu krajach świata. Ponadto firma współpracuje z wieloma koncernami samochodowymi (m.in. Alfa Romeo, Honda, Audi, BMW, Renault, Citroёn, Peugeot, Porsche, Fiat, Ford, Ferrari, Hyundai, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Mercedes-Benz, Seat , Opel, Skoda, Subaru, Suzuki, SsangYong, Toyota, Volvo, Volkswagen), dla których dostarcza części samochodowe z przeznaczeniem na pierwszy montaż fabryczny.
Bogaty asortyment firmy Gates obejmuje przede wszystkim części układu napędowego: paski klinowe, paski klinowe wielokolorowe, rolki napinacza, tłumiki drgań skrętnych, paski rozrządu, a także sprzęgła jednokierunkowe alternatora i wiele innych.