Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 910416-6155 |
CONTINENTA | 17X11X775 |
CONTINENTA | V441 |
CONTINENTA | V78 |
DAYCO | 17A0850 |
DAYCO | 22335C |
DAYCO | 5206 |
DEUTZ FAHR | 93139128 |
DEUTZAG | 93139128 |
FERODO | V500 |
FIAT | 561492 |
GATES | 6709ES |
KLEBER | 95 |
MITSUBISHI | MD176387 |
MITSUBISHI | MD176389 |
MITSUBISHI | MD176793 |
MITSUBISHI | MF8330 |
MITSUBISHI | MF8335 |
MITSUBISHI | MF8340 |
NISSA | 11920-D1700 |
ROVER | 3H2134 |
TOYOT | 90916-02101 |
VEYANCE | 259 |
VIKING | 77317 |
NISSAN
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.
Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.
Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach, nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.
Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.
Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.
Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.
SCT Germany to marka firmy SCT – Sudheimer Car Technik. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją samochodowych części zamiennych. Pod marką Mannol, która również należy do SCT, sprzedawane są natomiast płyny eksploatacyjne do pojazdów mechanicznych. Części samochodowe SCT Germany to wysokiej jakości autoczęści z kilkunastu linii produkcyjnych. Przedsiębiorstwo SCT jest wszechstronnym dostawcą części samochodowych.
Wśród części samochodowych SCT Germany znajdują się między innymi elementy silnika, układu kierowniczego czy też układu hamulcowego. Dużą część asortymentu stanowią części układu elektrycznego. Wysoko cenione są przede wszystkim światła samochodowe SCT Germany. Producent części samochodowych SCT oferuje również szeroki wybór amortyzatorów, wahaczy oraz innych elementów układu zawieszenia. Produkty z tej kategorii desygnowane logo marki SCT Germany są wyjątkowo wysoko cenione przez specjalistów, jak i przez kierowców.
Sudheimer Car Technik to firma obecna na rynku od 1993 roku. Ponad 25 lat doświadczenia pozwoliło zebrać wiedzę, dzięki której przedsiębiorstwo produkuje dzisiaj niezwykle jakościowe części samochodowe. Siedziba firmy mieści się w Niemczech, nieopodal Hamburga. Jednak autoczęści SCT Germany dystrybuowane są nie tylko w Niemczech, ale również kilkudziesięciu innych krajach. Produkty marki SCT Germany są obecne na 5 kontynentach, dzięki dobrze rozbudowanej sieci dystrybucyjnej i sprawnym działaniom logistycznym.