- Długość [mm]: 2270
- Ilość żeber: 6
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BLUEPRINT | AD06R2270 |
BOSCH | 1 987 946 047 |
CONTI | 6PK2270 |
CONTI | 6PK2271 |
DAYCO | 6PK2270 |
DAYCO | 6PK2275 |
DODGE | 5103564AA |
FAI | 6PK2275 |
FEBI | 29019 |
FLENNOR | 6PK2270 |
FORD | 1343681 |
FORD | 5341688 |
FORD | 5L8Q6C301AB |
GATES | 6PK2270 |
INA | FB 6PK2270 |
IPD | 29-6PK2271 |
JAGUA | AJ84136 |
JEEP | 53010234 |
JEEP | 53054339 |
KLAXCAR | 6PK2270 |
LUCAS | 6PK2275L |
LUCAS_ENGI | 6PK2275L |
MERCE | A0009933696 |
MERCE | A0129970792 |
MERCE | A0149970492 |
MERCE | A0149974392 |
MGA | CS62270 |
NISSA | 11720-69T04 |
OPEL | 1854713 |
OPEL | 90409781 |
OPEL | 90490781 |
OPTI | 6PK2270 |
Omnicraft | 2330113 |
PROCODIS F | 6PK2270 |
PROCODIS F | 6PK2271 |
ROULUNDS | 6K2271 |
SASIC | 1776117 |
SKF | VKMV 6PK2270 |
SNR | CA6PK2270 |
SNR | CA6PK2275 |
SWAG | 10 92 9019 |
VAUXH | 1854713 |
VAUXH | 90409781 |
VEYANCE | 6PK2270G |
VEYANCE | 6PK2275 |
FORD
|
JAGUAR
|
JEEP
|
LAND ROVER
|
MERCEDES-BENZ
|
NISSAN
|
OPEL
|
SAAB
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.
Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.
Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach, nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.
Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.
Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.
Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.
Hutchinson to firma o globalnym zasięgu, którą w 1853 roku założył Hirama Hutchinson w Châlette-sur-Loing w środkowej Francji. Obecnie jej główna siedziba mieści się w Paryżu. Przedsiębiorstwo jest liderem w branży motoryzacyjnej, przemysłowej oraz lotniczej. Zatrudnia ponad 44 tysiące pracowników w 24 krajach, w tym też w Polsce. W kraju nad Wisłą Hutchinson ma fabryki w Żywcu, Bielsku-Białej oraz Łodzi, gdzie produkowane są m.in. przewody chłodzenia silnika oraz przewody paliwowe.
Jeśli chodzi o przemysł motoryzacyjny, przedsiębiorstwo z francuskim rodowodem zajmuje się także produkcją części oryginalnego wyposażenia pojazdów. Ich przewody systemu klimatyzacji trafiają do Citroena C1, Peugeota 107 oraz Toyoty Aygo.
Innowacja, wiedza, rozwój
Innowacyjne podejście, ogromna wiedza oraz nieustanny rozwój, to dowód na to, iż Hutchinson to sprawdzony partner zarówno dla producentów samochodów osobowych, jak i ciężarowych. Opracowywane przez francuskie przedsiębiorstwo technologie poprawiają komfort użytkowania samochodów, bezpieczeństwo oraz obniżają koszty zużycia paliwa i emisji CO2.
Ponadto, rozwiązania od Hutchinson przyczyniają się do:
Kupując komponenty Hutchinson masz pewność, że trafiłeś na sprawdzonego producenta!