Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 1987947945 |
CITRO | 5750C1 |
CITRO | 5750L9 |
CITRO | 5750M9 |
CITRO | 5750RT |
CITRO | 5750TN |
CITRO | 5750WL |
CITRO | 96144511 |
DAYCO | 6PK1165 |
FEBI | 28930 |
FIAT | 9623684780 |
GATES | 68378 |
GATES | 6PK1163 |
LANCIA | 9623684780 |
PEUGE | 5750C1 |
PEUGE | 5750L9 |
PEUGE | 5750M9 |
PEUGE | 5750TN |
PEUGE | 5750WL |
PEUGE | 96144511 |
QUINTON HA | QBR61163 |
RENAU | 7700740637 |
RENAU | 7700744380 |
RENAU | 7700857065 |
RENAULT T | 4206K1165P4 |
RENAULT T | 4206K1165P4A |
ROULUNDS | 6K1165 |
VEYANCE | 6PK1163 |
VW | 030145933AJ |
CITROËN
|
FIAT
|
LANCIA
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.
Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.
Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach, nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.
Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.
Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.
Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.
Roulunds Rubber jest marką z historią sięgającą pierwszej połowy XIX wieku. Firma została założona już w 1837 roku, w duńskim Odense. Przedsiębiorsto przez wiele dziesięcioleci było w dużej mierze interesem rodzinnym. Pierwsze części motoryzacyjne Roulunds Rubber stanowiły elementy układu hamulcowego. Do dzisiaj w ofercie znajdują się klocki hamulcowe Roulunds Rubber. Jednak od wielu lat nie stanowią już one głównej kategorii produktowej w asortymencie przedsiębiorstwa. Dzisiaj najlepiej znane są elementy układu napędowego tej marki. Paski klinowe Roulunds Rubber oraz paski wielorowkowe tej marki są doceniane przez fachowców i kierowców. Podobnym uznaniem cieszą się również paski rozrządu Roulunds Rubber. Warto zaznaczyć, że marka Roulunds Rubber od kilkunastu lat nie jest już samodzielnym podmiotem. Jej właścicielem została międzynarodowa korporacja z siedzibą w Niemczech – Continental. Zatem części Roulunds Rubber produkowane są pod nadzorem specjalistów z Continental. Niewątpliwie wpływa to na zwiększanie jakości auto części Roulunds Rubber, które dzisiaj zaliczane są do światowej czołówki. Dobrze rozwinięta sieć dystrybucyjna firmy Continental – jednego z największych podmiotów w branży motoryzacyjnej – przyczynia się do popularyzacji części samochodowych Roulunds Rubber.
Dzisiaj paski klinowe czy też klocki hamulcowe Roulunds Rubber są dobrze znane w dziesiątkach krajów na całym świecie.