Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AE | TB339 |
CONTINENTA | CT792 |
CONTINENTA | HTDA1688-8M-30ZZP |
DAYCO | 211RHP+300 |
DAYCO | 211RHP+300H |
DAYCO | 211RHP300 |
DAYCO | 211SHP+300 |
DAYCO | 211SHP+300H |
DAYCO | 211SHP300 |
DAYCO | 94201 |
DAYCO | 94446 |
GATES | 5241 |
GATES | 77211X30 |
GATES | K015241 |
HAVAM | VS 9774 |
HBJAKOPART | J1127003 |
HBJAKOPART | J112703 |
ISUZU | 13160-AA040 |
LEMFO | 817060212 |
MOPR | MTB261 |
OPTI | HR77211 X 30 MM |
QUINTON HA | QTB345 |
SKF | VKMA 98000 |
SUBAR | 13028-AA101 |
SUBAR | 13028-AA102 |
SUBAR | 13160-AA040 |
TRW | 48-79741 |
UNI | GTB1241 |
UNIROYAL | 77211X30MM |
VEYANCE | 211H8P300 |
VEYANCE | 30021107 |
SUBARU
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek rozrządu to element łączący wał korbowy układem rozrządu. Napędzany przez wał korbowy pasek odpowiada za pracę zaworów, tym samym jego zadaniem, jak i całego układu rozrządu, jest przede wszystkim dostarczenie ładunku do cylindra. Przeważnie pasek rozrządu wykonany jest z gumy, a konkretnie z elastycznego, lecz niezwykle wytrzymałego, kauczuku. Ponadto, zawiera on dodatki kevlaru, poliamidów lub stali, które mają go wzmocnić.
Prawidłowa praca paska rozrządu jest niezbędna dla funkcjonowania pojazdu. Wszelkie nieprawidłowości skutkują niedoborem ładunku w cylindrze, co początkowo ogranicza możliwości silnika, a przy poważniejszej niesprawności uniemożliwia jego działanie. Ze względu na kluczowe znaczenie tego elementu, niezwykle ważne jest, aby dbać o jego stan technicznych. Pasek rozrządu może ulegać różnym usterkom. Najpowszechniejsze problemy to przetarcia rowków oraz poluzowanie paska. Wymienione problemy często można zauważyć już na pierwszy rzut oka, czasami jednak nie są widoczne, mimo że pasek nie działa w pełni poprawnie. Naturalnym następstwem użytkowania paska rozrządu jest również utrata przez niego elastyczności. W skrajnym przypadku może dojść do zerwania paska rozrządu, co ma katastrofalne skutki, w postaci zniszczenia tłoków oraz innych elementów silnika.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa jednostce napędowej, a także sobie samemu, kierowca powinien regularnie poddawać pasek rozrządu kontroli. Nawet jeżeli wydaje się, iż pasek jest w dobrym stanie, należy go wymienić po czasie wskazanym przez producenta. Zalecany okres użytkowania paska rozrządu jest różny, w zależności od modelu, jednak zwykle nie przekracza 200 tys. km.
SCT Germany to marka firmy SCT – Sudheimer Car Technik. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją samochodowych części zamiennych. Pod marką Mannol, która również należy do SCT, sprzedawane są natomiast płyny eksploatacyjne do pojazdów mechanicznych. Części samochodowe SCT Germany to wysokiej jakości autoczęści z kilkunastu linii produkcyjnych. Przedsiębiorstwo SCT jest wszechstronnym dostawcą części samochodowych.
Wśród części samochodowych SCT Germany znajdują się między innymi elementy silnika, układu kierowniczego czy też układu hamulcowego. Dużą część asortymentu stanowią części układu elektrycznego. Wysoko cenione są przede wszystkim światła samochodowe SCT Germany. Producent części samochodowych SCT oferuje również szeroki wybór amortyzatorów, wahaczy oraz innych elementów układu zawieszenia. Produkty z tej kategorii desygnowane logo marki SCT Germany są wyjątkowo wysoko cenione przez specjalistów, jak i przez kierowców.
Sudheimer Car Technik to firma obecna na rynku od 1993 roku. Ponad 25 lat doświadczenia pozwoliło zebrać wiedzę, dzięki której przedsiębiorstwo produkuje dzisiaj niezwykle jakościowe części samochodowe. Siedziba firmy mieści się w Niemczech, nieopodal Hamburga. Jednak autoczęści SCT Germany dystrybuowane są nie tylko w Niemczech, ale również kilkudziesięciu innych krajach. Produkty marki SCT Germany są obecne na 5 kontynentach, dzięki dobrze rozbudowanej sieci dystrybucyjnej i sprawnym działaniom logistycznym.