Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 1T0 598 611 B |
AUDI | 3G0 598 611 |
AUDI | 3G0 598 611 A |
AUDI | 5QF 598 611 |
AUDI | 8S0 598 611 |
BIRTH | 3417 |
BLUEPRINT | ADV188302C |
BORG BECK | BWK979 |
COMLINE | CHA077 |
CUPRA | 5WF501611 |
DELPHI | BK1422 |
FAG | 713 6106 20 |
FAG | 713 6108 30 |
FAG | 713 6110 00 |
FEBI | 23320 |
FEBI | 26474 |
FIRST LINE | FBK979 |
GSP | 9232018 |
GSP | 9232018K |
MAG | 361111183118 |
MOOG | VO-WB-11050 |
NK | 764305 |
OPTIMAL | 102019 |
RUV | 5455 |
RUV | 5465 |
RUV | 5481 |
SEAT | 1T0 598 611 B |
SEAT | 3G0 598 611 |
SEAT | 3G0 598 611 A |
SEAT | 5QF 598 611 |
SEAT | 5WF 501 611 A |
SIDAT | 460171 |
SKF | VKBA 3644 |
SKF | VKBA 6558 |
SKODA | 1T0 598 611 |
SKODA | 1T0 598 611 B |
SKODA | 3G0 598 611 |
SKODA | 5WF 501 611 A |
SKODA | 5WF501611 |
SKODA | 8S0 598 611 |
SNR | R154.54 |
SWAG | 30 92 6474 |
SWAG | 30 92 9447 |
TOPRAN | 110 533 |
TRISCAN | 8530 29228 |
TTC | 07.32.091 |
VAICO | V10-6335 |
VW | 1T0 598 611 |
VW | 1T0 598 611 A |
VW | 1T0 598 611 B |
VW | 3G0 598 611 |
VW | 5QF 598 611 |
VW | 5WF 501 611 A |
VW | 7N0 598 611 |
VW | 8S0 598 611 |
AUDI
|
CUPRA
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Piasta koła w samochodzie spełnia bardzo ważne zadanie. To właśnie dzięki zastosowaniu tego elementu wraz z łożyskami koło samochodowe może się obracać, będąc jednocześnie zamontowanym na zawieszeniu pojazdu.
Tę część samochodu możemy podzielić na dwa rodzaje: piasty nakładane na nieruchomą oś koła, gdzie na końcu znajduje się gwint, oraz piasty koła przykręcane do układu zawieszenia jako cały element.
Podstawowym symptomem dla rozpoznania uszkodzonej piasty koła jest dźwięk buczenia podczas jazdy samochodem, który pochodzi z okolic kół. Aktualnie producenci samochodów nie przewidują naprawy uszkodzonej piasty. To elementy bezobsługowe, które na skutek awarii należy wymienić na nowe.
Należy pamiętać, że sposób eksploatacji samochodu ma bardzo duży wpływ na wytrzymałość piasty koła. Dla przykładu, częste obciążanie samochodu dużymi ładunkami, wykorzystywanie go do jazdy sportowej lub też nagminne poruszanie się po nierównych nawierzchniach znacznie skraca żywotność piasty koła. Ponadto istotny wpływ na trwałość piasty ma także odpowiednia geometria kół, która ustawiana jest przy każdorazowej, sezonowej wymianie opon.
Wymiana uszkodzonej piasty koła samochodowego niestety nie należy do łatwych, dlatego zaleca się zaufać specjaliście i odstawić samochód do profesjonalnego warsztatu. Prawidłowy montaż nowego egzemplarza jest bardzo ważny. Zły spowoduje bowiem jedynie bardzo szybkie zużycie się części. Na szczęście mimo stosunkowo skomplikowanej wymiany, piasty kół samochodowych nie zaliczają się do drogich a więc wymiana nie powinna nadwyrężyć budżetu przeciętnego kierowcy.