- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Pierścień zabezpieczający wewnętrzny
- Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z silnikiem elektrycznym
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
MERCE | 000 994 44 01 |
MERCE | A 000 994 44 01 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Półoś to istotny element konstrukcyjny pojazdu. Część ta składa się z długiej rury oraz znajdujących się na jej dwóch krańcach przegubów. Zadaniem półosi jest przeniesienie siły napędowej ze skrzyni biegów, a konkretnie z mechanizmu różnicowego, na piasty kół. Innymi słowy, półoś sprawia, że po wciśnięciu gazu siła wygenerowana przez silnik dociera do kół, wprawiając je w ruch. Bez wątpienia jest to zatem element, który odpowiada nie tyle za sprawną i bezawaryjną pracę pojazdu, ile w ogóle umożliwia jego działanie. Uszkodzenie półosi powoduje unieruchomienie samochodu.
W samochodach z napędem tylnym obciążenie półosi jest ograniczone, gdyż przenosi ona jedynie siłę napędową, jednak w przypadku pojazdu z napędem 4x4 lub też napędem przednim, dochodzi do tego jeszcze siła wytwarzana przez układ kierowniczy. Analogicznie prezentuje się sytuacja wału napędowego, przekazującego siłę na tylne koła pojazdu. Jeżeli poza siłą napędową obciąża go także siłą generowana z układu kierowniczego, jest on podwójnie narażony na awarię.
Największym zagrożeniem dla półosi będących elementem zawieszenia są uszkodzenia mechaniczne. Ulegają im głównie przeguby, wskutek oddziaływania piasku czy żwiru. Ponadto, częstym problemem jest także wybicie łożysk przegubów. Co prawda w teorii w takiej sytuacji istnieje możliwość regeneracji, jednak mechanicy zalecają wymianę. Awarie półosi są dosyć łatwe do zauważenia. Przeważnie z okolic przednich kół słychać charakterystyczne zgrzyty, szczególnie przy skrętach kół.
ZF, a konkretnie ZF Friedrichshafen AG to międzynarodowy koncern zajmujący się opracowywaniem i dostarczaniem producentom samochodów nowoczesnych rozwiązań z zakresu komfortu oraz bezpieczeństwa podróżowania. Systemy tworzone przez koncern ZF umożliwiają pojazdom widzenie, myślenie oraz działanie. Obecnie głównym kierunkiem rozwoju firmy jest opracowywanie technologii elektromobilności oraz oprogramowania dla pojazdów autonomicznych. Dzięki swoim produktom, firma przyczynia się do redukcji emisji zanieczyszczeń i ochrony klimatu.
W maju 2020 firma ZF przejęła WABCO Holdings Inc. co stanowiło ważny krok w dalszym rozwoju koncernu. Obecnie zatrudnia on ponad 160 tysięcy ludzi w 260 punktach rozmieszczonych w 41 krajach. ZF posiada swoje placówki również w Polsce. Obecnie jest to 7 lokalizacji rozmieszczonych w: Bielsku-Białej, Czechowicach – Dziedzicach, Częstochowie, Gliwicach, Łodzi, Warszawie i Wrocławiu. Głównymi obszarami działalności ZF w Polsce są zakłady produkcyjne, centra inżynieryjne R&D, centra usług takich jak IT, finanse, zakupy czy HR oraz dział ZF Aftermarket. Szczególnie sprzedaż części została na naszym rynku bardzo mocno rozwinięta, a ZF Aftermarket w swojej ofercie posiada szeroką gamę produktów do układów napędowych, kierowniczych i podwozi pod markami SACHS, LEMFÖRDER, TRW, BOGE i ZF.