- Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 29.8
- Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 47
- Szerokość 1 [mm]: 11.3
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
CITRO | 3121.26 |
ELRING | 128.240 |
FEBI | 11413 |
PAYEN | NF826 |
PEUGE | 3121.26 |
CITROËN
|
FIAT
|
LADA
|
MEGA
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Mechanizm różnicowy, czyli podstawowy mechanizm odpowiedzialny za obracanie się kół zamontowanych na tej samej osi niezależnie od siebie.
Mechanizm różnicowy w swojej najbardziej podstawowej postaci składa się z dwóch połówek osi z kołem zębatym na każdym końcu, połączonych ze sobą trzecim kołem zębatym tworzącym trzy boki kwadratu. Jest to zwykle uzupełniane czwartym zsabiegiem dla zwiększenia siły, uzupełniając kwadrat.
Samochodowy mechanizm różnicowy jest przeznaczony do napędzania pary kół, jednocześnie umożliwiając im obracanie się z różnymi prędkościami. W pojazdach bez mechanizmu różnicowego, takich jak gokarty, oba koła napędowe są zmuszone do obracania się z tą samą prędkością, zwykle na wspólnej osi napędzanej prostym mechanizmem napędu łańcuchowego.
Samochodowy mechanizm różnicowy jest przeznaczony do napędzania pary kół, jednocześnie umożliwiając im obracanie się z różnymi prędkościami. W pojazdach bez mechanizmu różnicowego, takich jak gokarty, oba koła napędowe są zmuszone do obracania się z tą samą prędkością, zwykle na wspólnej osi napędzanej prostym mechanizmem napędu łańcuchowego.
Blokowany mechanizm różnicowy to wariant spotykany w niektórych pojazdach, głównie tych, które jeżdżą w terenie. Zasadniczo jest to otwarty mechanizm różnicowy z możliwością zablokowania w celu utworzenia osi stałej zamiast niezależnej. Może się to odbywać ręcznie lub elektronicznie, w zależności od technologii w pojeździe.
Istnieją także mechanizmy LSD łączące zalety otwartych i zablokowanych mechanizmów różnicowych w bardziej skomplikowanym systemie. Istnieją dwie kategorie, które wykorzystują różne formy oporu, aby osiągnąć ten sam efekt.
BGA to firma założona już w 1929 roku. Posiada ona zatem ogromne doświadczenie, jako jeden z uczestników dynamicznego rozwoju technologii motoryzacyjnych. Przedsiębiorstwo zostało założone w Wielkiej Brytanii i do dzisiaj posiada angielski kapitał. Również główna siedziba i fabryka firmy mieszczą się w Wielkiej Brytanii. Niezmiennie od ponad 90 lat marka BGA jest niezależna. Części samochodowe BGA to elementy z wielu kategorii produktowych. Obecnie liczba referencji w katalogu producenta przekracza już 40 tysięcy. Szczególnie wysoko cenione są elementy układu sterowania i zawieszenia oraz układu wydechowego. Niemniej jednak kierowcy są zadowoleni również z kompletnych układów chłodniczych marki BGA, pomp samochodowych oraz wielu innych podzespołów od brytyjskiego producenta. Brytyjska firma posiada fabrykę, własne centrum dystrybucyjne oraz dobrze wyposażone laboratorium badawcze. Dlatego też części samochodowe BGA są coraz lepsze. Zespół naukowców, korzystając z zaawansowanego technologicznie sprzętu, nieustannie pracuje nad udoskonalaniem auto części BGA. Producent oferuje części samochodowe trafiające na aftermarket. Obecnie są one dystrybuowane do kilkudziesięciu krajów na całym świecie.