- Dla numeru OE: 013 997 1147
- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Wysokość [mm]: 10
- Średnica wewnętrzna [mm]: 75
- Średnica zewnętrzna [mm]: 95
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
CORTECO | 01020042B |
DT SPARE P | 4.20491 |
ELRING | 104.320 |
FAG | 413 0230 10 |
MAN | 06.56274.2015 |
MAN | 06.56279.0071 |
MAN | 06.56279.0183 |
MAN | 06.56279.0335 |
MERCE | 000 997 5046 |
MERCE | 000 997 5646 |
MERCE | 003 997 3046 |
MERCE | 008 997 2246 |
MERCE | 010 997 5747 |
MERCE | 010 997 7147 |
MERCE | 011 997 2546 |
MERCE | 013 997 1147 |
MERCE | 017 997 3047 |
MERCE | A000 997 5046 |
MERCE | A000 997 5646 |
MERCE | A003 997 3046 |
MERCE | A008 997 2246 |
MERCE | A010 997 5747 |
MERCE | A010 997 7147 |
MERCE | A011 997 2546 |
MERCE | A013 997 1147 |
MERCE | A017 997 3047 |
PE | 011.488-00A |
MAN
|
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Mechanizm różnicowy, czyli podstawowy mechanizm odpowiedzialny za obracanie się kół zamontowanych na tej samej osi niezależnie od siebie.
Mechanizm różnicowy w swojej najbardziej podstawowej postaci składa się z dwóch połówek osi z kołem zębatym na każdym końcu, połączonych ze sobą trzecim kołem zębatym tworzącym trzy boki kwadratu. Jest to zwykle uzupełniane czwartym zsabiegiem dla zwiększenia siły, uzupełniając kwadrat.
Samochodowy mechanizm różnicowy jest przeznaczony do napędzania pary kół, jednocześnie umożliwiając im obracanie się z różnymi prędkościami. W pojazdach bez mechanizmu różnicowego, takich jak gokarty, oba koła napędowe są zmuszone do obracania się z tą samą prędkością, zwykle na wspólnej osi napędzanej prostym mechanizmem napędu łańcuchowego.
Samochodowy mechanizm różnicowy jest przeznaczony do napędzania pary kół, jednocześnie umożliwiając im obracanie się z różnymi prędkościami. W pojazdach bez mechanizmu różnicowego, takich jak gokarty, oba koła napędowe są zmuszone do obracania się z tą samą prędkością, zwykle na wspólnej osi napędzanej prostym mechanizmem napędu łańcuchowego.
Blokowany mechanizm różnicowy to wariant spotykany w niektórych pojazdach, głównie tych, które jeżdżą w terenie. Zasadniczo jest to otwarty mechanizm różnicowy z możliwością zablokowania w celu utworzenia osi stałej zamiast niezależnej. Może się to odbywać ręcznie lub elektronicznie, w zależności od technologii w pojeździe.
Istnieją także mechanizmy LSD łączące zalety otwartych i zablokowanych mechanizmów różnicowych w bardziej skomplikowanym systemie. Istnieją dwie kategorie, które wykorzystują różne formy oporu, aby osiągnąć ten sam efekt.
Trucktec Automotive to międzynarodowy dostawcza części samochodowych. Kapitał firmy w większości jest niemiecki, jednak od lat przedsiębiorstwo działa globalnie. Obecnie producent dysponuje częściami samochodowymi niemal każdego rodzaju. W asortymencie firmy znajdują się elementy z wszystkich istotnych układów samochodowych. Specjalizacją firmy jest produkcja części samochodowych do pojazdów ciężarowych, autobusów oraz aut dostawczych. Jednak producent przygotował również obszerny katalog referencji części dla samochodów osobowych.
Już dzisiaj w ofercie Trucktec znajduje się ponad 15 000 referencji, natomiast katalog wciąż jest uzupełniany o nowe pozycje. Co ważne, firma produkuje części przeznaczone zarówno dla samochodów najnowszej generacji, jak i dla pojazdów o wiele starszych. Czyni to firmę Trucktec Automotive kompletnym dostawcą części zamiennych.
Firma Trucktec Automotive pojawiła się na rynku 30 lat temu. Przedsiębiorstwo rozpoczęło dystrybucję części samochodowych w 1989 roku. W początkowych fazach działalności autoczęści Trucktec sprzedawano głównie na terenie Niemiec. Dopiero po pewnym czasie podjęto decyzję o eksporcie towarów. Dzisiaj Trucktec Automotive to międzynarodowe przedsiębiorstwo, posiadające filie na różnych kontynentach. Oddziały firmy Trucktec Automotive znajdują się m.in. w RPA, Singapurze czy Szanghaju. Sieć dystrybucji części samochodowych Trucktec natomiast ma jeszcze większy zasięg.