Dodaj opinię
ABARTH
|
ACURA
|
ALFA ROMEO
|
ALPINA
|
ALPINE
|
ARO
|
ASIA MOTORS
|
ASTON MARTIN
|
AUDI
|
AUSTIN
|
AUTOBIANCHI
|
BEDFORD
|
BENTLEY
|
BMW
|
BUICK
|
BYD
|
CADILLAC
|
CHERY
|
CHEVROLET
|
CHRYSLER
|
CITROËN
|
DACIA
|
DAEWOO
|
DAF
|
DAIHATSU
|
DAIMLER
|
DODGE
|
DR
|
FERRARI
|
FIAT
|
FISKER
|
FORD
|
FORD USA
|
FSO
|
GAZ
|
GEO
|
GMC
|
HONDA
|
HONGQI
|
HUMMER
|
HYUNDAI
|
INFINITI
|
ISUZU
|
IVECO
|
JAGUAR
|
JEEP
|
KIA
|
LADA
|
LAMBORGHINI
|
LANCIA
|
LAND ROVER
|
LANDWIND (JMC)
|
LDV
|
LEXUS
|
LINCOLN
|
LOTUS
|
LTI
|
MAHINDRA
|
MASERATI
|
MAXUS
|
MAYBACH
|
MAZDA
|
MEGA
|
MERCEDES-BENZ
|
MERCURY
|
METROCAB
|
MG
|
MINI
|
MITSUBISHI
|
MORGAN
|
MORRIS
|
MOSKVICH
|
NISSAN
|
OLDSMOBILE
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
PIAGGIO
|
PLYMOUTH
|
PONTIAC
|
PORSCHE
|
PROTON
|
PUCH
|
RAM
|
RENAULT
|
RENAULT TRUCKS
|
ROLLS-ROYCE
|
ROVER
|
SAAB
|
SANTANA
|
SATURN
|
SEAT
|
SKODA
|
SMART
|
SPYKER
|
SSANGYONG
|
SUBARU
|
SUZUKI
|
TATA
|
THINK
|
TOYOTA
|
TVR
|
UAZ
|
VAUXHALL
|
VOLVO
|
VW
|
ZAZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Układ chłodniczy to bardzo ważny system w każdym samochodzie. Odpowiada za utrzymanie optymalnej, prawidłowej temperatury silnika spalinowego podczas jego pracy. Zbyt zimna jednostka napędowa nie pracuje w pełni sprawnie, co da się zauważyć, gdy temperatura za oknem spada poniżej zera. Płyn chłodniczy to z kolei ciecz, która krąży w układzie chłodniczym i gwarantuje jego funkcjonalność. To także jeden z najważniejszych płynów w samochodzie.
Płyn chłodniczy składa się w zasadzie głównie z dwóch składników: glikolu oraz wody demineralizowanej. Ponadto znajdziemy tam niewielkie ilości dodatków chemicznych, zapobiegające np. procesom korozyjnym, pienieniu a także nadającym płynowi odpowiedni kolor. Współczesne płyny chłodnicze to preparaty uniwersalne, których można używać zarówno latem, jak i podczas mroźnej zimy.
Płyn musi być zawsze dostosowany do parametrów konkretnego samochodu. Nie ma potrzeby rozwodzić się na temat zasad stosowania odpowiednich rodzajów płynów w określonych samochodach. Wszelkie informacje względem stosowania płynu można znaleźć w instrukcji samochodu – jaki płyn chłodniczy oraz z jakim oznaczeniem.
Płyn chłodniczy należy regularnie wymieniać – i to jest najważniejsza zasada. Najlepiej stosować się do zaleceń producenta. Wymiana jest istotna, ponieważ po kilku latach płyn traci cechy antykorozyjne i przeciw kamieniowi kotłowemu.
Najprostszy sposób kontroli stanu płynu chłodniczego to wykorzystanie tak zwanego aerometru. Takie specjalistyczne urządzenie pokaże przy jakiej temperaturze płyn zamarznie a przy jakiej się zagotuje. Jeżeli parametry będą odbiegać od norm, warto zastanowić się nad wymianą płynu chłodniczego na nowy.
Przed zakupem nowego płynu chłodniczego warto upewnić się, że nie posiada on żadnych zanieczyszczeń. W najtańszych płynach, z reguły nieznanego pochodzenia, widoczne będą zanieczyszczenia zbierające się na dnie.
Shell, a właściwie Royal Dutch Shell, to firma holendersko-brytyjska. Początki przedsiębiorstwa sięgają przełomu XIX i XX wieku. W 1897 roku powstało Shell Transport & Trading Company. Początkowo firma zajmowała się głównie transportem małż, co zresztą było powodem przyjęcia za logo marki tego morskiego stworzenia. W 1907 Shell Transport & Trading połączyło się z Royal Dutch Petroleum Company. W ten sposób powstała jedna z najważniejszych firm naftowych na świecie.
Shell należy do grupy największych producentów ropy naftowej na świecie. Posiada liczne rafinerie i zakłady przetwórstwa ropy. Podobnie stacje benzynowe Shell są obecne w krajach na wszystkich kontynentach – znajdują się również w Polsce. Jednak Shell to nie tylko benzyna i ropa, to również oleje i płyny samochodowe. Oleje Shell to sprawdzona jakość, doceniana przez kierowców i fachowców. Zarówno oleje samochodowe Shell, jak i oleje do przekładni, płyny do chłodnic, płyny hamulcowe oraz inne smary i płyny eksploatacyjne w większości należą do produktów klasy premium. Niemniej w ofercie dostępne są również oleje samochodowe Shell klasy ekonomicznej. Stanowią one kompromis pomiędzy wysoką jakością a przystępną ceną.