Płyny hamulcowe są nośnikami ciśnienia w hydraulicznych układach hamulcowych. Charakterystyczne warunki pracy oraz wysoka odpowiedzialność tych układów wymuszają na płynach hamulcowych specyficzne właściwości fizykochemiczne: małą ściśliwość, odpowiednią lepkość i wysoka temperaturę wrzenia, co łączy się z dużą aktywnością chemiczną i silną higroskopijnością. Już 3% zawartości wody w płynie hamulcowym potrafi obniżyć temperaturę wrzenia do tego stopnia, że poprawna praca układu hamulcowego staje się niemożliwa. Przy pracy z płynem hamulcowym należy zachować szczególną ostrożność, gdyż działa on drażniąco na skórę człowieka i lakierowane powierzchnie metali. Większość konstrukcji sterowanych hydraulicznie układów sprzęgłowych korzysta z płynu hamulcowego jako nośnika ciśnienia.
Nowoczesny płyn hamulcowy BOSCH DOT4 wyprodukowano z najnowocześniejszych komponentów, dzięki czemu przewyższa on wszystkie wymagania stawiane płynom tej klasy – temperatura wrzenia wynosi aż 265°C, choć minimalna wartość dla DOT4 to zaledwie 230°C. Wszystkie płyny hamulcowe BOSCH konfekcjonowane są w metalowych opakowaniach, co świadczy o wysokiej jakości i pozwala na bardzo długi okres przechowywania. Dodatki ochronne i smarne, którymi wzbogacono strukturę płynu BOSCH DOT4 znacznie wydłużają czas bezproblemowej eksploatacji układu hamulcowego. Wysoka jakość płynu pozwala na szybką i sprawną pracę układów bezpieczeństwa ABS, ASR czy BAS.
Pojemność opakowania: 0,5 litra.