Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 03990158022 |
BOSCH | 0986AB8999 |
BOSCH | 1987479002 |
BOSCH | 1987479107 |
BOSCH | F000FR1601 |
BREMBO | L04010 |
FEBI | 26461 |
FERODO | FBX100 |
HELLAPAGID | 355360021 |
JURID | 151073J |
MIN | MBF41000B |
PAGID | 95005 |
SWAG | 30926461 |
TEXTAR | 95002200 |
TEXTAR | 95002210 |
TRW | PFB401 |
ABARTH
|
AC
|
ACURA
|
ALFA ROMEO
|
ALPINA
|
ALPINE
|
APRILIA
|
ARO
|
ASIA MOTORS
|
ASTON MARTIN
|
AUDI
|
AUSTIN
|
AUSTIN-HEALEY
|
AUTO UNION
|
AUTOBIANCHI
|
BEDFORD
|
BENELLI
|
BENTLEY
|
BMW
|
BOND
|
BORGWARD
|
BUELL
|
BUICK
|
CADILLAC
|
CAGIVA
|
CHERY
|
CHEVROLET
|
CHRYSLER
|
CITROËN
|
DACIA
|
DAELIM
|
DAEWOO
|
DAF
|
DAIHATSU
|
DAIMLER
|
DE LOREAN
|
DE TOMASO
|
DERBI
|
DODGE
|
DR
|
DS
|
DUCATI
|
FERRARI
|
FIAT
|
FISKER
|
FORD
|
FORD USA
|
FSO
|
GAZ
|
GEELY
|
GEO
|
GILERA
|
GMC
|
HARLEY-DAVIDSON
|
HONDA
|
HUMMER
|
HYOSUNG
|
HYUNDAI
|
INFINITI
|
INNOCENTI
|
ISUZU
|
ITALJET
|
IVECO
|
JAGUAR
|
JEEP
|
KAWASAKI
|
KIA
|
KTM
|
KYMCO
|
LADA
|
LAMBORGHINI
|
LANCIA
|
LAND ROVER
|
LANDWIND (JMC)
|
LAVERDA MOTORCYCLES
|
LDV
|
LEXUS
|
LINCOLN
|
LOTUS
|
LTI
|
MALAGUTI
|
MASERATI
|
MAZDA
|
MEGA
|
MERCEDES-BENZ
|
MERCURY
|
METROCAB
|
MG
|
MINI
|
MITSUBISHI
|
MORGAN
|
MORRIS
|
MOSKVICH
|
MOTO GUZZI
|
MZ
|
NISSAN
|
NSU
|
OLTCIT
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
PGO MOTORCYCLES
|
PIAGGIO
|
PLYMOUTH
|
PONTIAC
|
PORSCHE
|
PROTON
|
RELIANT
|
RENAULT
|
RENAULT TRUCKS
|
ROVER
|
SAAB
|
SACHS
|
SEAT
|
SKODA
|
SMART
|
SPYKER
|
SSANGYONG
|
SUBARU
|
SUZUKI
|
TALBOT
|
TATA
|
TESLA
|
THINK
|
TOYOTA
|
TRIUMPH
|
TVR
|
UAZ
|
VAUXHALL
|
VESPA
|
VOLVO
|
VW
|
WOLSELEY
|
YAMAHA
|
YUGO
|
ZASTAVA
|
ZAZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Płyn hamulcowy należy do najważniejszych płynów wykorzystywanych w układach samochodowych. Wypełnia on hydrauliczny układ hamulcowy, w którym odpowiada za przekazanie ciśnienia hydraulicznego z pompy na zaciski czy też cylinderki. W nowoczesnych samochodach z systemem ESP, płyn hamulcowy jest równie istotny, jak w starszych modelach pojazdów wyposażonych w tradycyjne pompy.
Wyróżnia się 3 rodzaje płynów hamulcowych, określanych jako: DOT 3, DOT 4 i DOT 5. Kategorie te stworzono poprzez kryterium parametrów i przeznaczenia płynów hamulcowych. Płyny DOT 3 mają stosunkowo niską temperaturę wrzenia(minimum 205 st. C) oraz przeznaczone są głównie do pojazdów, których system hamulcowy nie jest zbyt mocno obciążany. Wyższe wymagania spełniają płyny hamulcowe DOT 4, których minimalna temperatura wrzenia to 230 st. C i sprawdzają się również przy większych obciążeniach. Natomiast płyny DOT 5 to zaawansowane preparaty przeznaczone głównie do pojazdów sportowych, gdyż radą sobie z największymi obciążeniami, a ich temperatura wrzenia to minimum 260 st. C.
Poza płynami z kategorii DOT 5, wszystkie pozostałe wykazują właściwości higroskopijne, co oznacza pochłanianie wody z otoczenia. W efekcie dochodzi do rozcieńczania płynu hamulcowego, co pozbawia go pierwotnych właściwości i spadku temperatury wrzenia. Niestety nie da się tego uniknąć, dlatego konieczna jest regularna wymiana płynu hamulcowego. Zaleca się, aby wykonywać ją co najmniej co 60 tys. kilometrów, jednak wielu specjalistów wskazuje, iż wskazane jest to nawet nieco szybciej.
Hella Pagid to firma motoryzacyjna, wyspecjalizowana w produkcji części układu hamulcowego. Marka powstała na mocy porozumienia TMD Friction z przedsiębiorstwem Hella. Połączenie sił dwóch tak silnych podmiotów poskutkowało powstaniem firmy, która szybko stała się jednym z ważniejszych graczy wśród producentów części hamulcowych.
Firma Hella Pagid to przede wszystkim producent klocków i tarcz hamulcowych. Najwyższej klasy klocki i tarcze hamulcowe Hella Pagid to elementy montowane w samochodach osobowych, autach ciężarowych i przemysłowych oraz w innych pojazdach mechanicznych. Ponadto, w asortymencie znajdują się również szczęki hamulcowe, bębny hamulcowe oraz czujniki zużycia hamulców. Oferta producenta jest bardzo szeroka i zróżnicowana. Jeżeli chodzi o auta osobowe, części samochodowe Hella Pagid pokrywają dziś w całości rynek zachodniej Europy.
Specyfiką firmy Hella Pagid jest stałe dążenie do przekraczania kolejnych granic technologicznej wyobraźni. Technologiczne udoskonalenia klocków hamulcowych Hella Pagid sprawiają, że produkty te należą w swojej kategorii do najlepszych na rynku. Inżynierowie zatrudnieni przez firmę pracują w jej laboratorium badawczym, gdzie poszukują sposobów na udoskonalanie produktów. Gotowe części samochodowe Hella Pagid są natomiast poddawane szeregowi testów. Część z nich odbywa się w laboratorium, inne natomiast mają miejsce na drodze. Pomyślne przejście testów jest warunkiem koniecznym dopuszczenia danych autoczęści do sprzedaży.