- Lokalizacja w aucie: Z obu stron
- Lokalizacja w aucie: Oś przednia
- Średnica wewnętrzna [mm]: 12
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON | 156231 |
ASMETAL | 526PE1000 |
Aslyx | AS201085 |
Aslyx | AS506395 |
BIRTH | 4533 |
CITRO | 509315 |
CITRO | 509316 |
DAKAtec | 120208 |
DAYCO | DSS2991 |
ETS | 04LB415 |
FARE SA | 32053 |
FARE SA | F0087F |
FARE-MX | F0087F |
FAST | FT18097 |
FEBEST | 2823DUCF |
FEBI | 12065 |
FIAT | 1300720080 |
FIAT | 1313056080 |
FORMPART | 21411001S |
FORTUNE LI | FZ9483 |
FRAP | 3992 |
G.U.D. | GSP001038 |
GOOM | CAS0769 |
GOOM | RS0013 |
GSP-BR | S050105 |
HART | 437027 |
HUTCHINSON | 590326 |
IMPERGOM | 27734 |
IMPERGOM | 27797 |
IMPERGOM | 27829 |
IMPERGOM | 27869 |
KAGER | 860159 |
KAMOKA | 8800144 |
KRAFTVOLL | 10060309 |
KRAFTVOLL | 10070017 |
LANCIA | 1313056080 |
LEMFO | 3616701 |
MAG | 030607010115 |
MAG | 030607020721 |
MANDO | MSC015471 |
MDR | GSPS050105 |
MEC-DIESEL | 460157 |
MEHA AUTOM | MH11213 |
MERTZ | MS4541 |
METALCAUCH | 02078 |
METALCAUCH | 02956 |
MI.R.A. | 371405 |
NAPA | NST4185 |
OCAP | 0181322K |
OCAP | 0181602 |
OCAP | 0181602K |
OCAP | 1215262 |
OCAP | 1215491 |
PEUGE | 509315 |
PEUGE | 509316 |
PLYOM | P030320 |
PLYOM | P755367 |
QUINTON HA | EMB7136 |
QUINTON HA | EMB7148 |
QUINTON HA | EMBK3055 |
QUINTON HA | QLS3586S |
REINHOCH | RH162049 |
RIDEX | 1097S0016 |
RIDEX | 3229S0359 |
RUV | 985924 |
RYME | 4409051 |
RYME | 4409052 |
SASIC | 0935155 |
SKF | VKDS343002 |
SKF | VKDS343009 |
SKF | VKDS343026 |
SKF | VKDS363002 |
SPIDAN CHA | 410372 |
STC | T402078 |
STC | T402956 |
SWAG | 70610006 |
Stark | SKST0230358 |
Storm | F0087F |
TOPRAN | 720436 |
TRW | JTS1848 |
UNIGOM | 390188 |
UNIGOM | 390207 |
WILMINK | WG2040568 |
WILMINK | WG2289867 |
WILMINK | WG2290615 |
WILMINK | WG2292459 |
WTI automo | A801887 |
YTT | Y5403 |
YTT | Y5512 |
ZEKKERT | SS1671 |
alp | ALP001085 |
alp | ALP006868 |
zentparts | Z29228 |
CITROËN
|
FIAT
|
LANCIA
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.