- Ograniczenia producenta: Premium Certified
- Ciężar [kg]: 17,1
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
DIEDERICHS | 2247000 |
EQ | LAML03674 |
JOHNS | 955003 |
KLOKKERH | 9540280 |
PRASCO | VW0543130 |
SCHLIECKMA | 431700 |
VAG | 3C0823031A |
VAG | 3C0823031C |
VW | 171823499 |
VW | 357827500 |
VW | 3C0823031 |
VW | 3C0823031A |
VW | 3C0823031B |
VW | 3C0823031C |
VW | 867827500A |
WEZEL | 5839660 |
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pokrywa komory silnika to kluczowa część karoserii. Inne określenia na pokrywę, to: maska i klapa. Dzięki otwarciu klapy kierowca zyskuje dostęp do silnika oraz całego jego osprzętu. Maska samochodu to część blaszana, zawsze wyposażona w mechanizm umożliwiający jej otwarcie.
Przeważnie pokrywa komory silnika wykonana jest z identycznych materiałów, jak pozostałe części karoserii. Podstawą jest tutaj blacha, którą producenci wykonują z różnego rodzaju metali. Dominuje stal, jednak ze względu na wytrzymałość połączoną z niewielką wagą, zastosowanie znajduje też aluminium. Oczywiście blacha pokryta jest lakierem – takim samym, jak inne części karoserii.
Maska samochodu to zawsze część otwierana. Możliwość podniesienia pokrywy komory silnika jest niezbędna, gdyż dostęp do silnika to konieczność. Dzięki otwieranej klapie możliwa jest naprawa jednostki napędowej, gdy dojdzie do jej awarii. Ponadto, kierowca ma możliwość uzupełniania oleju. W nowoczesnych samochodach otwarcie klapy wymaga jedynie przyciśnięcia odpowiedniego guzika. Znajduje się on w kabinie pojazdu, pod siedzeniem, przy kierownicy lub w jeszcze innym miejscu – w zależności od marki i modelu samochodu. W starszych pojazdach pokrywę podnosi się zwykle za pomocą dźwigni.
Uszkodzenie pokrywy może dotyczyć jej powierzchni lub też mechanizmu otwierania. Zarysowanie klapy wymaga ponownego nałożenia lakieru, natomiast pęknięcie konstrukcji wiąże się z koniecznością wizyty w warsztacie. Awaria mechanizmu otwierania to najczęściej przerwanie połączenia między guzikiem a pokrywą.
Prasco to włoska firma produkująca samochodowe części zamienne. Firma specjalizuje się w produkcji zderzaków oraz innych części nadwozia. Wśród nich warto wymienić drzwi i pokrywy Prasco oraz zbiorniki paliwa czy lusterka. Drugą z najistotniejszych gałęzi działalności firmy jest produkcja oświetlenia samochodowego i wszystkiego, co z nim związane. Słynne w Europie i na Świecie są reflektory Prasco, jak i lampy oraz odblaski tej marki.
Firma Prasco uchodzi za wysoko wyspecjalizowaną. Rzeczywiście wciąż większą część oferty stanowią produkty z wymienionych powyżej kategorii. Niemniej jednak producent autoczęści Prasco ma dziś do zaoferowania o wiele więcej. Asortyment od lat jest sukcesywnie powiększany o części do układu chłodzenia i układu kierowniczego. Ponadto, doceniane są również części klimatyzacji Prasco. Producent dysponuje również coraz większą liczbą referencji odnoszących się do części zawieszenia, w tym do wahaczy, stabilizatorów czy łożysk kół.
Przedsiębiorstwo Prasco pojawiło się na rynku w 1988 roku. Od początku osią działalności firmy była produkcja części nadwozia oraz elektryki samochodowej. W pierwszych latach liczba referencji była niewielka, a produkty dystrybuowano głównie na terenie Włoch. Dzisiaj części samochodowe Prasco cieszą się renomą w wielu krajach europejskich, a także na innych kontynentach. Siedziba firmy niezmiennie mieści się we Włoszech, jednak duży oddział firmy otworzono również w Niemczech.