- Tryb pracy: Mechaniczne
Dodaj opinię
(09.12.2019)
Niestety byłem zmuszony do wymiany pompy, więc czekał mnie spory wydatek... Zdecydowałem się na Boscha bo produkują bardzo dobrej jakości części. Pasuje bardzo dobrze, mam nadzieje ze posłuży jak najdłużej
Opinia wystawiona dla Pompa BOSCH F 009 D02 799
(13.06.2017)
Opinia wystawiona dla Pompa BOSCH F 009 D02 799
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 03G 145 209 |
AUDI | 03G 145 209 C |
AUDI | 03G 145 209 D |
PIERBURG | 7 02551 03 5 |
PIERBURG | 7.02551.03.0 |
SEAT | 03G 145 209 |
SEAT | 03G 145 209 C |
SEAT | 03G 145 209 D |
SKODA | 03G 145 209 |
SKODA | 03G 145 209 C |
SKODA | 03G 145 209 D |
VW | 03G 145 209 |
VW | 03G 145 209 C |
VW | 03G 145 209 D |
VW | 03G 145 215 A |
AUDI
|
SKODA
|
VW
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Pompa podciśnieniowa układu hamulcowego - pompa vacuum HOFFER 8091093E | HOFFER | Brak ceny |
Pompa podciśnieniowa układu hamulcowego - pompa vacuum SIDAT 89.104A2 | SIDAT | Brak ceny |
Pompa PIERBURG 7.02551.12.0 | PIERBURG | 706,00 zł |
Uszczelka pompy podciśnieniowej DR.MOTOR AUTOMOTIVE DRM0543 | DR.MOTOR AUTOMOTIVE | 26,00 zł |
Pompa podciśnieniowa układu hamulcowego - pompa vacuum NTY PVP-VW-001 | NTY | 115,00 zł |
Pompa podciśnieniowa układu hamulcowego - pompa vacuum VAICO V10-0727 | VAICO | 1323,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa vacuum to inaczej pompa próżniowa, zwana również podciśnieniową. Jak nietrudno się domyślić, zadaniem tego urządzenia jest wytwarzanie podciśnienia. Obecnie pompy próżniowe montuje się w samochodach z silnikiem wysokoprężnym, natomiast bardzo rzadko pojawiają się w autach benzynowych.
Silniki benzynowe są sterowane w zupełnie inny sposób niż silniki wysokoprężne. W przypadku tych pierwszych obrotami kieruje przepustnica, która odchyla się pod kątem odpowiadającym sile, z jaką wciskany jest pedał gazu. Ze względu na tego typu konstrukcję, podciśnienie zawsze utrzymuje się na dostatecznym poziomie. Inaczej jest w przypadku silników wysokoprężnych, w których obroty silnika są zależne od ilości przepływu paliwa. W przypadku takich konstrukcji pompa vacuum jest niezbędna.
Pompa próżniowa ma wiele zadań, do których należy między innymi wzmocnienie pracy hamulców. Konkretnie chodzi tutaj o wytworzenie różnicy ciśnień, dzięki której możliwe jest prawidłowe funkcjonowanie serwa hamulcowego. Ponadto, pompa podciśnieniowa wspiera sterowanie częściami osprzętu silnikowego. Jej praca jest zwykle niezbędna dla poprawnego działania turbosprężarki czy też zaworu EGR.
Awarie pompy próżniowej to najczęściej nieszczelności, będące konsekwencją wystąpienia korozji, czy też uszkodzenia mechanicznego. Ponadto, może dojść do uszkodzenia urządzenia wskutek niedostatecznego smarowania. W przypadku zaburzenia pracy pompy próżniowej wartość podciśnienia osiąga niepożądane parametry. Zauważalnymi objawami awarii są: niewydajna praca hamulców, zwiększenie spalania oraz spadek mocy silnika.
Bosch to prawdopodobnie najbardziej znana marka części samochodowych na całym świecie. Produkcja firmy skupia się na kilku segmentach. Każda z części zamiennych Bosch charakteryzuje się doskonałą jakością i niezawodnością. Zarówno rynek części zamiennych, jak i producenci popularnych samochodów zaufali częściom Bosch m.in. z powodu ich stosunkowo niskiej awaryjności.
Części zamienne Bosch to czołowe pozycje w branży motoryzacyjnej. Podzespoły niemieckiej marki można znaleźć nie tylko na niezależnym rynku części zamiennych, ale także na pierwszym montażu wielu marek samochodów, w tym także pojazdów klasy premium. Katalog części Bosch jest mocno rozbudowany i dedykowany większości samochodów osobowych.
Niemiecka marka słynie przede wszystkim z wysokiej jakości oferowanych części samochodowych. Przed opuszczeniem linii produkcyjnych, części poddaje się wielokrotnym testom. Rygorystyczne podejście do procesów produkcyjnych pozwala uzyskać jedne z najlepszych części zamiennych do aut na rynku motoryzacyjnym.