- Tryb pracy: Mechaniczne
- Ilość połączeń: 1
- Typ pompy: Pompa łopatkowa
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
- Dla numeru OE: A6462300365
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
CHRYS | 5117675AA |
CHRYS | 68038549AA |
DT SPARE P | 4.67948 |
FEBI | 21753 |
FEBI | 39232 |
HEPU | VP5172 |
MERCE | 646 230 01 65 |
MERCE | 646 230 03 65 |
MERCE | A 646 230 01 65 |
MERCE | A 646 230 03 65 |
METZGER | 8010023 |
PIERBURG | 7.24807.08.0 |
VAICO | V30-8228 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa vacuum to inaczej pompa próżniowa, zwana również podciśnieniową. Jak nietrudno się domyślić, zadaniem tego urządzenia jest wytwarzanie podciśnienia. Obecnie pompy próżniowe montuje się w samochodach z silnikiem wysokoprężnym, natomiast bardzo rzadko pojawiają się w autach benzynowych.
Silniki benzynowe są sterowane w zupełnie inny sposób niż silniki wysokoprężne. W przypadku tych pierwszych obrotami kieruje przepustnica, która odchyla się pod kątem odpowiadającym sile, z jaką wciskany jest pedał gazu. Ze względu na tego typu konstrukcję, podciśnienie zawsze utrzymuje się na dostatecznym poziomie. Inaczej jest w przypadku silników wysokoprężnych, w których obroty silnika są zależne od ilości przepływu paliwa. W przypadku takich konstrukcji pompa vacuum jest niezbędna.
Pompa próżniowa ma wiele zadań, do których należy między innymi wzmocnienie pracy hamulców. Konkretnie chodzi tutaj o wytworzenie różnicy ciśnień, dzięki której możliwe jest prawidłowe funkcjonowanie serwa hamulcowego. Ponadto, pompa podciśnieniowa wspiera sterowanie częściami osprzętu silnikowego. Jej praca jest zwykle niezbędna dla poprawnego działania turbosprężarki czy też zaworu EGR.
Awarie pompy próżniowej to najczęściej nieszczelności, będące konsekwencją wystąpienia korozji, czy też uszkodzenia mechanicznego. Ponadto, może dojść do uszkodzenia urządzenia wskutek niedostatecznego smarowania. W przypadku zaburzenia pracy pompy próżniowej wartość podciśnienia osiąga niepożądane parametry. Zauważalnymi objawami awarii są: niewydajna praca hamulców, zwiększenie spalania oraz spadek mocy silnika.
GK to niemiecka marka zajmująca się produkcją wysokiej jakości zamiennych części samochodowych. Powstała w 1960 roku. Jej założycielem jest Herhard Krull. Obecnie firma jest częścią grupy „Autex” Autoteile Export GmbH. Jej siedzibą jest niemiecka Kolonia. Do flagowych produktów GK należą pompy wodne oraz zestawy naprawcze do pomp.
To, co wyróżnia pompy wodne GK to:
Zestawy naprawcze GK obejmują łożyska, wirniki do pomp wodnych, wałki i napinacze, koła pasowe i uszczelnienia. Ułatwiają wymianę zużytych części oraz montaż nowych za jednym razem.
W asortymencie niemieckiej marki znajdziemy również m.in. klocki hamulcowe, oleje silnikowe oraz produkty pielęgnacyjne i akcesoria do samochodów. Produkowane przez GK części samochodowe pasują do popularnych marek i modeli pojazdów. To, co je wyróżnia, to dbałość o wysoką jakość oferowanego produktu.